عربستان یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را محکوم کرد

وزارت خارجه عربستان حملات اخیر شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد‌الاقصی را «تحریک احساسات مسلمانان سراسر جهان» خواند و آن را محکوم کرد.

وزارت خارجه عربستان ضمن محکوم کردن یورش صهیونیست‌ها به مسجد‌الاقصی اعلام کرد: «از اقدامات مقامات اشغالگر اسرائیل که تلاش‌های بین‌المللی صلح را تضعیف می‌کنند، متاسفیم».

به گزارش الجزیره، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اقداماتی از این دست را «تحریک آمیز» توصیف کرد و گفت: «اقدامات تل‌آویو نقض آشکار قوانین و تحریک احساسات مسلمانان در سراسر جهان است». 

گفتنی است جنبش حماس نیز روز گذشته ضمن محکوم کردن تحریکات اخیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «اشغالگران می‌خواهند بر مسجد الاقصی تسلط یابند، اما نمی‌توانند هویت قدس و مسجد الاقصی را تغییر دهند، زیرا مردم فلسطین با تمام قدرت با آن‌ها مقابله خواهند کرد». 

شایان ذکر است که در ادامه عید یهودیان که به نام «عرش» مشهور است، یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی افزایش یافته است. گفته می‌شود با افزایش حملات، وزارت امور بیت المقدس تشکیلات خودگردان فلسطین و همچنین گروه‌های فلسطینی روز گذشته خواستار مداخله بین‌المللی برای توقف حملات شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار