دژکام:

تقوا و اخلاق از شاخه‌های انقلاب است

امام جمعه شیراز با بیان اینکه انسان بی تقوا از خداوند فراری است، گفت: میوه درختی که ریشه‌اش توحید و شاخه‌اش تقوا و اخلاق است، عمل صالح خواهد بود و اجرای قوانین در اجتماع نیز، میوه نظام اسلامی است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن تبریک هفته انتظامی، با بیان اینکه به نیروی پر افتخار انتظامی و امنیتی که امروز آن‌ها ایجاد کرده‌اند، افتخار می‌کنیم، ابراز امیدواری کرد که نیروی انتظامی در راستای تمدن‌سازی اسلامی به همه دنیا نشان دهد که قوامین بالقسط هستند.

امام جمعه شیراز به بزرگداشت هفته وقف هم اشاره کرد و گفت: از تلاش‌های انجام شده در زمینه وقف ویژه تشکر می‌کنیم، به عنوان مثال بیمارستان نمازی شیراز موقوفه است که همه دنیا آن را می‌شناسند، لذا وقف یک خدمت بزرگ است.

دژکام با بیان اینکه دانشگاه‌ها نیز از موقوفات بهره می‌برند و حتی اصل دانشگاه شیراز هم وقف است، تصریح کرد: وقف یک عنصر مهمی در بسط عدالت اجتماعی است. 

او به برگزاری روز بزرگداشت لسان‌الغیب، حافظ شیرازی در بیستم مهرماه هم اشاره و بیان کرد: جا دارد نسبت به پیام حافظ، بیشتر فکر کنیم و بخوانیم و یاد بگیریم، کسی که در طول قرن‌ها و از زمان حضورش تا امروز، مورد توجه اقشار مختلف بوده است.

امام جمعه شیراز با تصریح بر اینکه امسال بزرگداشت یاد روز حافظ، مقارن با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت شده است که آن را به فال نیک می‌گیریم، اعلام کرد: سخنرانی عمومی رئیس جمهور نیز در حرم سوم اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد.

او بیان کرد: ساماندهی برخی آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد آغاز شده که امید است با همت مدیران تداوم یابد و به نتیجه برسد.

نماینده ولی فقیه در فارس به نقش معارف در فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اشاره و با تفسیر آیه مبارکه ۲۶ سوره ابراهیم، بیان کرد: خداوند نقش معارف در قوانین و اقدامات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را در این آیه توضیح داده است.

دژکام با تصریح بر اینکه اعتقادات حق، کلمات طیبات هستند، افزود: همه اعتقادات به لا اله الا الله باز می‌گردد.

او نقش اعتقادات در بنیان نظام اسلامی را به مثابه نقش ریشه برای درخت توصیف کرد که به آن استحکام و حیات می‌بخشد و در مقابل طوفان می‌ایستد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: توحید نیز ریشه نظام و انقلاب اسلامی است که باید در اجتماع محکم شود.

دژکام همچنین تقوا و اخلاق را شاخه‌های انقلاب اسلامی برشمرد و تاکید کرد: اگر تقوا در جامعه جاری نباشد، نتیجه خون‌هایی ریخته شده برای اسلام و انقلاب را نخواهیم دید.

او با بیان اینکه انسان بی تقوا از خداوند فراری است، گفت: میوه درختی که ریشه‌اش توحید و شاخه‌اش تقوا و اخلاق است، عمل صالح خواهد بود و اجرای قوانین در اجتماع نیز، میوه نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: انقلاب کرده‌ایم که نگاه اجتماعی در جامعه حاکم شود، لذا تقوا باید ملکه همه مدیران و مردم باشد.

دژکام همچنین عنوان کرد: خداوند اوامری از جمله عدالت، نیکوکاری، کمک به خویشاوندان و ... دارد که اطاعت از آن‌ها نشانه تقوا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار