گفتگوی مقامات عراقی و ترکمنستانی درخصوص گاز

وزیر ترکمنستان در امور گاز با سفر به عراق با چندین تن از مقامات عراقی دیدار و درخصوص تفاهم‌نامه صدور گاز به این کشور گفتگو کرد.

حیان عبدالغنی، معاون نخست وزیر در امور انرژی و مکسات بابایف وزیر دولت جمهوری ترکمنستان در امور گاز  امروز جمعه بر اهمیت همکاری در زمینه تامین گاز تاکید کردند.

در بیانیه وزارت نفت عراق که توسط خبرگزاری رسمی عراق (واع) منتشر شد، آمده است: وزیر نفت در دیدار با ماکسات بابایف، وزیر دولت در امور گاز جمهوری ترکمنستان، تایید کرد که این دیدار شامل بحث و تبادل نظر است. گسترش افق همکاری‌های مشترک در بخش نفت و انرژی و برخورداری عراق و ترکمنستان در این زمینه‌ها از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است.»

 بر اساس این بیانیه، عبدالغنی به اهمیت همکاری در زمینه واردات گاز برای نیروگاه های برق عراق اشاره کرد و گفت که امضای یادداشت تفاهم در این زمینه، گام مهمی برای تقویت فرصت های همکاری است.

 در ادامه این بیانیه آمده است: «مکسات بابایف» وزیر دولت ترکمنستان در امور گاز با توجه به اینکه امضای تفاهم نامه گازرسانی به عراق آغاز شده است، از همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور به منظور افزایش چشم انداز همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور.  ابراز خرسندی کرد.

 در این بیانیه، زیادعلی فاضل وزیر برق نیز تأیید کرد که تفاهم نامه با ترکمنستان یکی از راه حل‌های سریعی است که در شورای وزیران انرژی برای افزایش تولید و افزایش ساعات فرآوری روی آن کار می‌کنند.

 عزت صابر معاون وزیر در امور گاز نیز در این باره گفت: امضای این تفاهم نامه و موافقت نامه با ترکمنستان حاصل تلاش فشرده تیم مشترک وزیران بین وزارتخانه‌های نفت و برق در دوره گذشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار