علل مخاطرات طبیعی منجر به مرگ و صدمات بیشمار در ایران چیست ؟

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رئیس اورژانس کشور در توضیحاتی علل مخاطرات طبیعی منجر به مرگ و صدمات بیشمار و سایر پیامدهای سوء سلامتی را توضیح داد.

جعفر میعادگاه در همایش پدافند غیرعامل در نظام سلامت که با حضور اساتید ملی و قطب منطقه ای ۶ کشور در زنجان برگزار می‌شود، گفت: ۴۰ نوع بلایای طبیعی در دنیا شناخته شده است که ۳۲ نوع آن در ایران رخ می دهد.

وی اظهار داشت: ایران جزو ۱۰ کشور بلا خیز جهان محسوب می شود که رتبه چهارم قاره آسیا را به خود اختصاص داده است.

میعادگاه علل مخاطرات طبیعی منجر به مرگ و صدمات بیشمار و سایر پیامدهای سوء سلامتی را موقعیت جغرافیایی، خصوصیات توپوگرافیک، آسیب پذیری بالای سازه ای و غیره سازه ای ذکر کرد.

وی بابیان اینکه در کشور سالانه به طور متوسط ۲۵۰ مخاطره طبیعی رخ می دهد، اضافه کرد: در این حوادث بیش از سه هزار نفر کشته و علاوه بر آن ۹ هزار نفر دچار مصدومیت فیزیکی می‌شوند همچنین یک و نیم میلیون نفر تحت تاثیر قرار می گیرند.

رییس اورژانس‌ کشور با بیان اینکه وقوع عوارض ناشی از بلایای طبیعی از یک طرف و پیچیده شدن جنگ‌ها و به کارگیری علوم و فنون در جنگ‌های نوین چهره متفاوتی را از مدیریت بلایا و پدافند غیرعامل ایجاد کرده است گفت: حیاتی ترین منبع کشور نیروی انسانی بوده و حفظ سلامت جسم و روح انسان‌های جامعه از مهمترین راهبردهای هر کشوری است.

این مسئول ادامه داد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی اصلی نظام سلامت کشور وظیفه سیاستگذاری، تدوین راهکارها و دستورالعمل‌ها برای پیشگیری و آمادگی پاسخ به مشکلات سلامتی را دارد.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص بلایا و مشکلات سلامتی بالاترین متولی کشور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

همایش پدافند غیرعامل در نظام سلامت با حضور اساتید ملی و قطب منطقه ای ۶ کشور با مشارکت سازمان پدافند غیرعامل و ستاد پدافند و معاونت بهداشت‌ وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی

با محورهای تشریح و تبیین اهداف پدافند غیر عامل در نظام سلامت،تبیین تهدیدات نوین در حوزه زیستی، شیمیایی، پرتویی، تبیین مخاطرات باروری و جوانی جمعیت با تاکید بر ماده ۶۵ قانون جوانی جمعیت،ارایه راهکارهای مناسب در تهدیدات سایبری، ایجاد آمادگی در راستای مدیریت بهینه تهدیدات متعارف و نامتعارف و پیاده سازی نظام پاسخ در شرایط اضطراری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.