نگاه نگران آمریکا به تنش میان هند و کانادا

مقامات آمریکایی نگرانند تنش میان هند و کانادا بر طرحی که واشنگتن برای منطقه اقیانوس هند- آرام ریخته است، تاثیر بگذارد.

دولت بایدن با نگرانی در حال تماشای تنشی است که در میان کانادا و هند، آغاز شده است زیرا طرح آمریکا در قبال منطقه هندو- آرام که برای تقابل با چین است را تضعیف می‌کند.

براساس گزارش  آسوشیتدپرس٬ مقامات آمریکا مکرراً از هند تحقیقات قطعی خواسته است. اما هند این درخواست هارا نادیده گرفته است.در همین راستا در پشت صحنه مقامات آمریکایی اظهار می‌کنند که معتقدند ادعا‌های ترودو درست است؛ و آن‌ها نگرانند که نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، تاکتیک‌هایی را در جهت مخالفت‌های بی‌صدا اتخاذ کند.

چند تن از مقام‌های آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، گفته اند که نگرانی بیشتر در این مورد است که نزاع هند و کانادا پیامدهای بزرگی برای یکی از اولویت‌های سیاست خارجی اصلی دولت واشنگتن داشته باشد؛ راهبرد هندو- آرام که برای تقابل با چین در این منطقه است.

روابط میان هند و کانادا پس از آنکه اوتاوا دهلی نو را متهم به دست داشتن در ترور رهبر سیک‌های جدایی طلب در این کشور کرد رو به تیرگی نهاده است. 

تاکنون متحدان کانادا از جمله آمریکا درباره این اتهام با احتیاط برخورد کرده اند، زیرا واشنگتن و سایر کشور‌های غربی به هند به چشم وزنه‌ای مستحکم به منظور ایجاد موازنه در برابر ظهور چین می‌نگرند. ترودو پیش‌تر روز دوشنبه اعلام کرده بود شواهد متقنی وجود دارد که نشان دهنده ارتباط میان دولت هند و ترور سینگ نجار ۴۵ ساله است.

برچسب ها: هند ، کانادا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار