افزایش پایداری آب شرب روستا‌های بوشهر با اجرا طرح جهاد آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: این استان با اجرا طرح جهاد آب‌رسانی در ۲۰۰ روستا، از استان‌های مصمم در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌ها است.

ابولحسن عالی در بازدید خان احمدی معاون دفتر جهاد آبرسانی وزارت نیرو از وضعیت پیشرفت طرح جهاد آبرسانی در استان بوشهر اظهار کرد: طرح جهاد آبرسانی در فاز نخست در ۳۹ روستا با پنج هزار و ۳۸ خانوار و جمعیت ۱۶ هزار و ۸۱۵ نفر عملیاتی شد و برخی از آن‌ها نیز مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در فاز دوم نیز طرح جهاد آبرسانی استان بوشهر در ۱۱۲ روستا با ۱۷ هزار و ۵۵۷ خانوار و ۷۰ هزار و ۳۲۱ نفر جمعیت عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر  ادامه داد: پیش بینی می‌شود روستا‌های استان با اتمام طرح جهاد آبرسانی شاهد برون از رفت مشکل دیرینه تنش آبی باشند.

عالی اضافه کرد: در این راستا از همت و تلاش‌های جهادی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای بهبود وضعیت آبرسانی استان بوشهر کمال قدردانی و تشکر را داریم.

وی ادامه داد: افزایش میزان پایداری آب، ارتقاء سطح کمی و کیفی، کاهش هدررفت و تقویت فشار آب از مزیت‌های قابل توجه طرح جهاد آبرسانی در روستا‌های استان بوشهر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: هدف گذاری دولت سیزدهم برای اجرا طرح جهاد آبرسانی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار نشان از عزم مصمم برای رفع چالش کم آبی در مناطق محروم است که بدون تردید رضایت مندی بالای جامعه هدف را به دنبال دارد.

عالی افزود: در استان بوشهر به واسطه نزولات آسمان روستا‌ها با چالش‌های جدی برای تامین آب پایدار مواجه بود که اجرا طرح جهاد آبرسانی منجر به کاهش تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر شده است.

وی یادآور شد: خودکفایی وضعیت تامین آب استان بوشهر تا پایان دولت سیزدهم با به سرانجام رسیدن پروژه‌های آب شیرین کن به میزان چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: کاهش سطح وابستگی تامین آب استان بوشهر به استان‌های همجوار یکی از رویکرد‌های راهبردی شرکت آبفا استان بوشهر است که برای رفع این وابستگی برنامه‌های متنوعی عملیاتی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.