صدور موافقت اصولی برای ۸۰ اقامتگاه بوم گردی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: در شش ماهه نخست امسال، برای ۸۰ اقامتگاه بوم گردی و اردوگاه در استان موافقت اصولی صادر شد.

علیرضا جیلان اظهار داشت: پیش از این ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان راه‌اندازی شده بود.

وی افزود: همچنین در این مدت موافقت اصولی برای ۱۴ باب هتل در استان صادر شده است که احداث این فضا‌های اقامتی در دست اجراست.

جیلان با اشاره به وجود سه هزار و ۵۰۰ تخت اقامتی در استان، پیش‌بینی کرد که تا پایان سال دو هزار تخت دیگر با تکمیل اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اردوگاه‌ها و هتل‌های در دست احداث به تعداد تخت‌های اقامتی استان اضافه شود.

وی توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی را از مهمترین برنامه‌های این اداره‌کل در راستای جذب گردشگر اعلام و اضافه کرد: اگرچه برای احداث هتل پنج ستاره در استان سرمایه‌گذارانی اعلام آمادگی کرده‌اند، اما برای اقامت همه اقشار با هر قدرت خریدی و از سوی دیگر حفظ بافت سنتی و بومی استان تمرکز خود را بر توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی معطوف کرده‌ایم.


بیشتر بخوانید


جیلان یادآور شد: در حالی که در نیمه نخست امسال در حدود یک میلیون تردد مسافر در استان ثبت شده است، اما کمتر از ۱۰۰ هزار نفر از این مسافران در استان اقامت کرده‌اند که برای رفع این کاستی تلاش داریم با فراهم کردن فضا‌های جذاب و سنتی نظیر اقامتگاه‌های بوم‌گردی دست‌کم یک یا دو شب مسافران ورودی به استان را اسکان دهیم.

وی ادامه داد: گردشگری موضوعی است که برای رونق آن باید همه دستگاه‌ها مشارکت و همکاری کنند و با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در دولت سیزدهم فراهم شده امید می‌رود بتوان در حوزه توسعه گردشگری گام‌های بلندی در استان برداشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار