اجرای بیش از ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی در چهارمحال و بختیاری

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی و دانشجویی در طول سال تحصیلی در استان اجرا می‌شود.

سیروس رضایی اظهار داشت: برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، بیش از ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی دانشجویی، متناسب با ذائقه، سلیقه و نیاز دانشجویان از سوی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است که در فضای دانشگاهی و در طول سال تحصیلی در دانشگاه شهرکرد و سایر مراکز دانشگاهی منتخب استان از جمله دانشگاه‌های فرهنگیان، پیام‌نور، آزاد اسلامی و علوم پزشکی اجرا می‌شود.

وی با بیان این که این واحد در اجرای برنامه‌های فرهنگی سراسری و ملی با واحد‌های جهاددانشگاهی سراسر کشور در طول سال همکاری می‌کند، افزود: این برنامه‌ها در شش موضوع محوری فرهنگ دینی، فرهنگ اجتماعی، فرهنگ سیاسی، فرهنگ ملی، فرهنگ کار، فرهنگ زیست محیطی و موضوعات فرعی ذیل این محور‌ها از جمله فرهنگ و معارف قرآنی و سیره اهل بیت (ع)، فرهنگ گفتگو و مناظره و آزاداندیشی، مهارت‌های زندگی و ازدواج، فرهنگ ایثار و شهادت، انقلاب اسلامی و تمدن سازی و، مفاخر و مواریث فرهنگی و هویت ملی، ترویج فرهنگ کتابخوانی، کارآفرینی و مهارت‌های شغلی، اردو‌های طبیعت گردی و گرشگری و... است.

رضایی با اشاره به پیش‌بینی اجرای بیش از ۱۵ عنوان برنامه هماهنگ فرهنگی که به صورت هماهنگ با سایر واحد‌های جهاددانشگاهی کشور برگزار می‌شود، اضافه کرد: تعدادی از این برنامه‌های هماهنگ برای نخستین بار در جهاددانشگاهی استان اجرا می‌شود که می‌توان به مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی بیان، اولین دوره طرح ملی فن فرهنگ، دومین دوره طرح ملی گرامیداشت شهدای دانشجو و یادیار، اولین دوره باشگاه مطالعه و تقدیر از مفاخر قرآنی استان اشاره کرد.


بیشتر بخوانید


وی بیان داشت: همچنین نوزدهمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر، دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، هشتمین دوره مسابقات ملی ارائه سه‌دقیقه‌ای – سداد و پنجمین دوره طرح ملی بررسی و نقد کتاب‌های حوزه علوم انسانی، فصل سخن از جمله طرح‌هایی هستند که به دلیل استقبال جامعه دانشگاهی و دانشجویان برای چندمین بار در استان اجرا می‌شود و از جمله دیگر برنامه‌های مهم معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی برای دانشجویان استان در سال ۱۴۰۲ به شمار می‌‍رود.

رئیس جهاددانشگاهی استان تصریح کرد: شعبه انتشارات این نهاد که از اواخر سال ۱۳۹۵ شروع به فعالیت کرده است در این مدت توانسته بیش از ۱۲۰ عنوان کتاب دانشگاهی تالیفی و ترجمه‌ای از اساتید و صاحب‌نظران دانشگاهی را وارد بازار نشر کند که این تعداد در سال تحصیلی گذشته بالغ بر ۳۰ عنوان اثر بوده است.

رضایی عنوان کرد: انتشارات جهاددانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری آمادگی دارد آثار استادان، اهالی قلم، مؤلفان و مترجمان را در کوتاه‎‌ترین زمان ممکن و با کیفیت مطلوب چاپ و منتشر کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های شعبه سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان، گفت: فعالیت‎‌های این سازمان در استان در قالب شش کانون فرهنگی دانشجویی است که در سال تحصیلی پیش رو همچون سال‌های گذشته، طرح‌های فرهنگی داخلی متنوعی با همکاری، هم‌اندیشی و مشارکت کانون‌های فرهنگی دانشجویی و بر اساس نیاز دانشجویان در قالب‌های مختلف همچون کارگاه، همایش، نشست، اردو، نمایشگاه، اکران فیلم و مسابقه کتابخوانی اجرا می‌شوند.

رضایی از فعالیت دانشجویان در حوزه فرهنگی استقبال می‌کند و از فراخوان عضوگیری دانشجویی در قالب کانون‌های فرهنگی شعبه سازمان دانشجویان استان همزمان با ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه‌ها خبر و ادامه داد: دانشجویان متقاضی می‌توانند با مراجعه به معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در دانشگاه شهرکرد (جنب دانشکده منابع طبیعی) و یا کانال اطلاع‌رسانی @farhangi_jchb در پیام رسان‌های ایتا و سروش نسبت به تکمیل فرم عضویت در سازمان دانشجویان اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار