جوجه ریزی ۸ هزار قطعه بوقلمون در دزفول

رئیس دامپزشکی دزفول گفت: ۳ واحد پرورش بوقلمون در این شهرستان وجود دارد و جوجه ریزی ۸ هزار قطعه در این واحد‌ها انجام شده است.

محسن ورجاوند رئیس دامپزشکی دزفول  با اشاره به وجود ۳ واحد پرورش بوقلمون در دزفول گفت: در این واحد‌ها ۸ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است.

او  به فعال بودن یک واحد تخمگذار مرغ در دزفول اشاره کرد و افزود: سالانه ۲ بار همه مرغ‌های بومی در برابر بیماری نیوکاسل به صورت رایگان بازرسی و واکسینه می‌شوند.

رئیس دامپزشکی دزفول  با اشاره به نظارت مستمر دامپزشکی بر جوجه‌ها از ورود به مرغداری تا کشتارگاه ادامه داد: بر کودمرغ و انتقال آن‌ها به کشتارگاه نیز نظارت می‌شود، زیرا امکان انتقال بیماری از طریق کود نیز وجود دارد.

به گفته آقای ورجاوند، در ۶ ماه نخست امسال ۲۱۷ مورد عمل آوری کود مرغ و نظارت انجام شده است.

او  از دامپزشکی به عنوان یک نهاد خدماتی یاد کرد و گفت:  به دلیل اینکه در گذشته بیشتر خدمات آن خارج از شهر ارائه می‌شد مردم با خدمات آن آشنا نبودند، اما با توسعه مسئولیت‌ها و گسترش سردخانه‌ها و فروشگاه‌ها در سطح شهر، فعالیت‌های دامپزشکی برای عموم مردم ملموس‌تر شد.

رئیس دامپزشکی دزفول  می‌گوید: دامپزشکی بخش عظیمی از بهداشت جامعه را برعهده دارد و فرآورده‌های دامی از زمان تولید، تغذیه دام تا مصرف توسط بازرسان دامپزشکی نظارت می‌شوند.

آقای ورجاوند با بیان اینکه دامپزشکی بر غذای حیوانات نیز نظارت دارد، افزود: مبارزه با بیماری‌های مشترک از جمله؛ سل، مشمشه، تب مالت، هاری و بیماری انگلی در دستور کار است.

او گفت: برخی بیماری‌ها مانند تب کریمه کنگو در حیوانات علائمی ندارد، ولی باید اقداماتی روی گوشت انجام شود تا این بیماری کشنده به انسان منتقل نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.