رویداد «باقلوا» در قزوین برگزار می شود

رویداد «باقلوا» برای نخستین بار در قزوین برگزار می شود.

محمدرضا امامقلی رئیس حوزه هنری قزوین گفت: در راستای برگزاری جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی، در استان قزوین، برای نخستین بار رویدادی در استان به عنوان رویداد رسانه‌ای «باقلوا» با محوریت قزوین برگزار می‌شود.

امامقلی افزود: شرکت‌کنندگان می‌توانند در ۲ قالب آیتم‌های کوتاه مصاحبه مردمی یا دوربین مخفی در این محور‌ها بایکدیگر رقابت داشته باشند.

وی با اشاره به ریز محور‌های جشنواره بیان کرد: هویت تاریخی قزوین، ظرفیت‌های گردشگری قزوین، طبیعت قزوین، چهره‌های شاخص قزوین. آداب و رسوم، غذا، لهجه و سوغات قزوین مهمترین محور‌های این رویداد برای معرفی قزوین است.

این مسئول با اشاره به اهداف این رویداد، گفت: گردشگری یک پدیده اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است و می‌دانیم که در کشور‌های پیشرفته رشد گردشگری به رشد اقتصادی کمک می‌کند و حالا که قزوین میزبان جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی است، فرصت خوبی به دست آمده که استان قزوین را در این جشواره به درستی به مردم معرفی کنیم، چون گردشگری نیاز به تبلیغ دارد.

رئیس حوزه هنری قزوین خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با ورود به آدرس اینترنتی B۲N.ir/Baqlavatv در این رویداد ثبت‌نام و آثار خود را تا ۱۸ مهرماه سال جاری به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند، آثار برگزیده ضمن تقدیر به جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث فرهنگی راه خواهند یافت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.