شناسایی کانون های ساخت و ساز غیر مجاز در خراسان جنوبی

معاون  امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تا یک ماه آینده بطور دقیق کانون‌های ساخت و ساز‌های غیر مجاز در استان باید شناسایی تا با تمرکز بر آن، از ساخت و ساز در ابتدای راه جلوگیری شود.

عباس زاده معاون  امور عمرانی استاندار در کارگروه پیشگیری و مقابله با زمین خواری، تغییر کاربری غیر قانونی اراضی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز استان با بیان این مطلب گفت: تغییر کاربری غیر قانونی اراضی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در استان وجود دارد، اما موضوع، حاد نیست و باید نظارت‌ها توسط راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی به ویژه در روستا‌های نزدیک شهر‌ها افزایش یابد تا از ساخت وساز در اینگونه اراضی جلوگیری شود.

او با اشاره به اینکه مقابله با زمین خواری و ساخت و ساز‌های غیر مجاز از اولویت‌های استانداری است افزود: در کنار افزایش نظارت‌ها باید در روستا‌هایی که امکان پذیر است، محدوده روستا افزایش یابد تا زمین در دسترس مردم باشد و از ساخت و ساز‌های غیر مجاز جلوگیری شود.

عباس زاده عنوان کرد: باید تا یک ماه آینده بطور دقیق کانون‌های ساخت و ساز‌های غیر مجاز در استان شناسایی تا با تمرکز بر آن، از ساخت و ساز در ابتدای راه جلوگیری شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم با انتقاد از برخی مدیران اظهار کرد: برخی از مدیران وظایف ذاتی خود را در خصوص پیشگیری از زمین خواری به خوبی انجام نمیدهند که جای گلایه دارد.

فرمانداران بیرجند و طبس هم با اشاره به ضعف نظارت‌ها بر زمین خواری و ساخت و ساز‌های غیر مجاز، خواستار افزایش اختیارات شورا‌ها و دهیاران روستا‌ها برای مقابله با این پدیده شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
فرشته جعفری
۱۲:۰۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
من زمین مزروعی دارم که سنددفترچه ای منگوله دارداشته وجدیداسندتک برگ هم براش گرفتم...زمین شریکی بوده ولی تقسیم نامه داره وقسمت شرکارفتندفروختندوافرادی که خریدندرفتندخونه ساختندبدون مجوز و...اول که روی دیوارهااخطارداده بودندکه شمارابه دادگستری معرفی می کنیم و...ولی بعدبدون کوچکترین معرفی به دادگاه و...باکمک دهیارهمین متخلفین زمین شون روآوردن توی طرح هادی و...بدون اجازه من دهیارآمده وسط زمینم معبردرست کرده وحریم رودخونه مشخص کرده.درصورتی که درسندنوشته شده حقوق ارتفاقی ندارد ...ومی گه اگه بابنیاد موافقت نکنیدقسمتی که برایتان مانده راهم فضای سبزاعلام می کنیم ....واقعاکجای دنیارسم است که کسی که خلاف نکرده وزمین کشاورزی راتغییرکاربری نداده بایدتاوان بدهدوبقیه صاحب مسکن و...بشوند؟!بیرجند روستای دستگرد پلاک ثبتی 517فرعی ازاصلی 1336
آخرین اخبار