امنیت پایدار درسایه مشارکت و همدلی افراد جامعه

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: امنیت پایدار تنها با مشارکت و همدلی همه افراد جامعه محقق خواهد شد.

سرهنگ رشیدی تبار رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان در برنامه روی خط باشید صدای قزوین گفت: همبستگی میان مردم و پلیس، مشارکت مردم و مسئولان دستگاه‌های مختلف در بحث امنیت پایدارمهم است.

وی گفت: درحوزه پلیس پیشگیری درسطح کلانتری و پاسگاه‌های انتظامی در مجموع ۴۸ پاسگاه در استان وجود دارد

سرهنگ رشیدی تبار گفت: قالب گشت‌های پیشگیری و حضور به صورت پلیس ۱۱۰ در جا‌هایی که مردم نیاز دارند و رسیدگی به پرونده جرائم همه درحیطه وظایف پلیس تعریف می‌شود.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان افزود: ما در قالب آموزش همگانی برنامه‌های زیادی را انجام می‌دهیم که مهمترین موضوع حضور در مساجد و مدارس و جمع مردم هر جایی که نیاز باشد و به ما اعلام نیاز شود کارشناسان هم حضور پیدا می‌کنند.

وی عنوان کرد: کارشناسان ما در خصوص مسائل آسیب‌های اجتماعی، مواد مخدر، فضای مجازی، پیشگیری از سرقت و پیشگیری از جرم‌های دیگر نسبت به آموزش شهروندان به ویژه جوانان و نوجوان اقدام می‌کنند.

 سرهنگ رشیدی تبار گفت: هرجا اگرعزیزان ما نیازاست اعلام کنند با هماهنگی قبلی کارشناسان ما حضور پیدا خواهند کرد نسبت به آموزش اقدام کنند.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان افزود: آموزش مهمترین رکنی است که نوجوانان ما، چون شرایط سنی کمی دارند و آگاهی آنان کمتر است، به جهت کم بودن آگاهی در دام جرم و خلاف گرفتار خواهند شد.

وی گفت: در بحث حوزه مواد مخدر همکاران ما در اطراف مدارس حضور دارند به صورت ویژه در قالب همین طرح در اطراف مدارس حضور دارند و گشت‌زنی می‌کنند و در این حوزه هم فعالیت دارند.

سرهنگ رشیدی تبار افزود: در خصوص نوجوانان هم با آگاهی‌های لازم از طریق فضای مجازی، رادیو تلویزیون و بنر‌هایی که سطح شهر داریم این اتفاق می‌افتد، مشاوره هم که داریم که در کلانتری، پاسگاه‌ها و اگر خانواده‌ها مراجعه کنند خدمات آن را ارئه می‌دهیم.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان گفت: با هماهنگی که با آموزش پرورش صورت گرفته به صورت روتین یعنی روزانه در مدارس حضور داریم و در حوزه‌های مختلف که مبتلا به نوجوانان است نسبت به آموزش اقدام می‌کنند.

سرهنگ رشیدی تبارافزود: درخصوص مواد مخدر هم بحث آموزش حضوری و آگاهی‌سازی در جامعه است که پلیس انجام می‌دهد و هم بحث دستگیری قاچاقچیان است، دستگیری خرده فروشان و جمع‌آوری معتادانی است که حالا بعضی مواقع با مشکلاتی مواجه هستند.

وی عنوان کرد: در تمام حوزه‌ها به‌ویژه مواد مخدر فرزندان خود را نباید رها کنیم، باید مراقب باشیم بیشتر افرادی که گرفتار میشوند از طریق دوستان اصطلاحا ما میگوییم «ناباب». فرزندان ما وقتی مدرسه به میروند و برمی گردند باید توسط پدر و مادر کنترل بشوند. دوستانشان چه کسانی هستند بشناسند. خود والدین اولا از مواد مخدر شناخت داشته باشند. اگر ما اطلاعات درستی از مواد مخدر به فرزندانمان ارایه ندهیم، اطلاعات نادرست را از کسانی که نباید اطلاعات بگیرند می‌گیرند و گرفتار میشوند.

سرهنگ رشیدی تبار گفت: ما در بحث آگاه‌سازی یعنی گذاشتن اطلاعات در خصوص هم خود شناخت انواع ماده مخدر آسیب‌هایی که این موضوعات مواد مخدر دارند آمادگی کامل داریم و در هر حوزه‌ای هر جمعی حتی مثلا مجتمع مسکونی مثلا تعداد زیادی افرادی هستند جایی دارند که از کارشناسان ما برای آموزش دعوت کنند، ما می‌توانیم حضور پیدا کنیم و آموزش‌ها را انتقال دهیم.

وی عنوان کرد: در حوزه پیشگیری از جرم دستگاه‌های مختلفی نقش دارند، نقش اساسی و پیشگیری را آنان دارند. یعنی باید امنیت را تولید بکنند تحویل پلیس بدهند پلیس حفظش کند. یعنی وظیفه پلیس در بحث امنیت تولید امنیت نیست، حفظ امنیت است.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان عنوان کرد: دستگاه‌های مختلف، اعم از استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی همه این سازمان‌ها طبق دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها در حوزه‌های مختلف باید وظایفشان را درست انجام بدهند و نهایتا وقتی امنیت تولید شد، بگویند آقای پلیس باید شما این امنیت را داشته باشید و حفظ امنیت با ماست که ما در خدمتتان هستیم، در تمام حوزه‌های سرزمینی استان حضور داریم.

وی افزود: همکاران بنده در تمام سطح استان به ویژه انجایی که مدارس دخترانه هست، حضور دارند. اگر شهروندان موردی دیدند سریع گزارش کنند. ما، چون تلفن ۱۱۰ را داریم می‌توانند اطلاعات اخبار را تماس بگیرنا در اختیار پلیس قرار بدهند. سریعا اقدام خواهیم کرد. 

سرهنگ رشیدی تبار گفت: ما در طول فصل بهار و تابستان که ویژه بحث پارک‌ها را داشتیم به ویژه شب‌ها و اول شب‌ها که مشکلاتی را ایجاد می‌کرد، توقیف زیاد موتور و دستگیر‌هایی در سطح استان داشتیم و با قدرت این کار را انجام خواهیم داد.

وی عنوان کرد: افرادی که میخواهند امنیت مردم را به خطر بیندازند مزاحم نوامیس مردم بشوند، همشهریان عزیز بدانند ما به قدرت برخورد کردیم و برخورد خواهیم کرد، با هیچ کسی تعارف نداریم.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان عنوان کرد: مهمترین و بهترین زمینه‌ای که عزیزان می‌توانند همکاری کنند، اطلاعات و اخبار را به موقع در اختیار پلیس قرار بدهند. 

وی افزود: ما طرحی را اخیرا چند ماهی به نام طرح ارتقا امنیت محله محور شروع کردیم. یعنی می‌خواهیم محله به محله این امنیت را داشته باشیم. لازمه اش این است که اهالی آن محله، مسئولین محله، ائمه جماعت، ریش سفیدان عزیز و همه افرادی که دغدغه امنیت دارند با کلانتری پاسگاه ارتباط بگیرند وما به همکاران خود تاکید کردیم که در مدارس، مساجد و پایگاه‌ها حضور پیدا کنند؛ جا‌هایی که مردم نیاز دارند بروند ببینند. با مشارکت خود مردم اولا اطلاعات گزارشات درست خوب به موقع بدهند. جا‌هایی که نیاز هست حتی ما را راهنمایی کنند راهنمایی کنند پیشنهاد و راهکار بدهند.

وی عنوان کرد: ما این بحث امنیت محله محور را باید عملیاتی کنیم و در قالب آن بتوانیم امنیت مدنظر عزیزان را ارتقاء دهیم و مردم هم باید از پلیس حمایت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار