عضویت ۶۱۰ هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان در دولت سیزدهم

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان گفت: بیش از ۶۱۰ هزار نفر در دولت سیزدهم عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شدند.

بیت‌اله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: در تحقق برنامه‌هایی که برای این صندوق درنظر گرفته‌ایم از اهداف خودمان جلوتر هستیم و از حوزه بیمه شدگان بیش از هدفی که اعلام کردیم، پیشرفت داشتیم. جذب ما بیش از ۲۰ درصد تعیین تکلیف شده بود. همکاران من با رویکرد تحولی تلاش می‌کنند تا بتوانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

وی افزود: از زمان استقرار دولت مردمی بیش از ۶۱۰ هزار نفر بیمه شده جدید داشتیم که تقریبا ۶ برابر گذشته است. یکی از برنامه‌های ما توازن بیمه شدگان و کارگزاران است که با همت مدیران انقلابی این اتفاق رخ داده و به صورت برخط فعالیت کارگزاران خود را رصد می‌کنیم تا مشکلاتی که برای دیگر صندوق‌ها پیش می‌آید، برای صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر رخ ندهد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تاکید کرد: این صندوق ۲ میلیون و ۷۱۰ هزار نفر عضو دارد. جمعیت هدف ما یک‌سوم جمعیت ۳۰ میلیون نفر است و عدد خالصی که به دست آوردیم بین ۹ تا ۱۰ میلیون نفر است. با گذشت ۱۸ سال از عمر این صندوق، ۲ میلیون و ۷۱۰ هزار نفر عضو جذب شده که ۶۱۰ هزار نفر آن در دولت سیزدهم بوده است.

برقراری خاطرنشان کرد: هر سال سطوح درآمدی داریم که مختص همان سال است. امسال سطوح درآمدی ما در سطح هشت گانه حدود ۶۰ درصد افزایش داشت. سطوح درآمدی غیر از مستمری بگیران است. سطوح درآمدی عددی است که بر اساس درآمد‌ها مشخص می‌شود و هر بیمه شده‌ای ۵ درصد حق بیمه می‌دهد.

وی اعلام کرد: بودجه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با عنایت دولت سیزدهم ۱۶۵ درصد رشد داشته که بر اساس بررسی‌ها بیش از ۹۰ درصد آن محقق خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تصریح کرد: عضویت در این صندوق اختیاری است و با روش‌های مختلف باید مردم را جذب کنیم. قبل از دولت سیزدهم جذب ما شتاب زیادی نداشت، اما با تحولاتی که انجام شده در مدت ۲ سال بیش از ۶۱۰ هزار بیمه شده جدید جذب کرده‌ایم که بیش از چند برابر رشد داشته است.

برقراری افزود: با روش‌های تبیین صندوق، همت جمعی همکاران، همت کارگزاران، حضور میدانی در روستاها، اطلاع‌رسانی به جامعه هدف و همکاری با رسانه‌ها همگی جزء مواردی است که باعث افزایش تعداد اعضای صندوق خواهد شد.

وی گفت: برای این هدف برنامه راهبردی تدوین شده و سه هزار نفر ساعت برای آن وقت صرف شده است که حرکت به سمت کفایت مستمری و حفظ آینده صندوق و چالش‌هایی که دارد از جمله کار‌های مهم ما است. نکته کلیدی ما پایداری صندوق است به شکلی که منابع و مصارف با یکدیگر هماهنگی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار