دلائل ناسازگاری رایج بین والدین با نوجوانان و نوجوانان

هر وقت که شما با نوجوانان و جوانان به گرمی وبا محبت رفتار کنید باعث می شود که سلامت روان نوجوانان و جوانان تضمین شود و اعتماد به نفس و مهارتهای اجتماعی را افزایش می دهد.

مجید ابهری رفتارشناس و آسیب شناس اجتماعی  در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سبک زندگی نسل‌ها به خاطر زمان بندی زندگی فرهنگی و اجتماعی متفاوت می‌باشد. والدین مخصوصاً در عصر حاضر با فرزندان خود، اختلاف سبک زندگی و تفکر دارند. ورود فضای مجازی به زندگی نوجوانان و جوانان، بازی‌های رایانه‌ای و سایت‌های مجازی؛ باعث گردیده که دیدگاه‌های فرزندان با والدین خود تفاوت بسیاری داشته باشند.

وی گفت: بعضی از والدین تلاش نکردند که فضای مجازی را شناخته و به آن احاطه پیدا کنند. فرزندان وارد سایت‌های بی در و دروازه شده و بازی‌های رایانه‌ای در کنار سایت ها، آن‌ها را به دنیایی از اطلاعات غلط و ناهنجار می‌برد. همین تفاوت دیدگاه‌ها در فضای مجازی باعث گردیده فرزندان دچار اختلافات فکری گردیده و به سوی بعضی ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها کشیده شوند.  بسیاری از مشکلات، تفاوت نسلی میان والدین و فرزندان می باشد؛ نسل‌هایی که بسیار بیشتر از گذشته، دلیل تغییرات اجتماعی و رشد تکنولوژی‌های از یکدیگر فاصله گرفته‌اند. این تفاوت ارزش‌ها میان فرزندان و والدین، موجب شده خانواده‌ها در معرض چالش‌های جدی قرار گیرند. 

وی گفت: والدین گمان می‌کنند با برخورد‌های سلبی و چکشی می‌توانند مانع از رشد ویروس‌های فضای مجازی در ذهن فرزندان خود گردند. در حالی که به جای مواردی که از فرزندان می‌گیرند؛ باید جایگزین‌های مناسبی به آن‌ها بدهند. در حال حاضر بازی‌های رایانه‌ای در مغازه ها، سوپرمارکت‌ها به زیادی عرضه می‌شوند. تلفن‌های هوشمند که الان دست نوجوانان و جوانان می‌باشد؛ آن‌ها را به اقیانوسی از اطلاعات نادرست وصل می‌کنند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
والدین باید بفهمن برعکس اونا که متحجر و واپس گرا هستن جوونا تحول خواه و ترقی خواهن و مخالفتشون با هر چیزی ولو بدیهیات طبیعی و واجبه والا لنگه والدین از رده خارجشون میشن
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۰:۲۹ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
سلام،

بله، مشارکت در این جمع دیگر از ما گذشته است،
این است که؟؟؟؟؟؟؟ وقت کم است،

قرآن کریم،
وَ سٰارِعُوا إِلىٰ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَ جَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّمٰاوٰاتُ وَ الْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِينَ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
ببندید دهنتونو تنها دل خوشی این روزامون همینه
آخرین اخبار