۴۰۰ دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه لرستان مشغول تحصیل هستند

مدیرگروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان گفت: در حال حاضر حدود ۴۰۰ دانشجوی بین‌الملل و غیرایرانی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

غلامحسین حسینی، اظهار داشت: امضای تفاهم‌نامه‌های مختلف در این رویداد علمی بین‌المللی، سرآغاز خوبی است برای اینکه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه لرستان به دانشگاه‌های کشور عراق، شناسانده شود.

وی ادامه داد: انعقاد این‌گونه تفاهم‌نامه‌ها باعث می‌شود دو طرف با امکانات و رشته‌های تحصیلی و ظرفیت‌های یکدیگر آشنا شوند و همکاری‌های مشترک گسترش یابد.

مدیرگروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان، تصریح کرد: از دیگر دستاوردها این است که تبادلات فرهنگی بین دانشگاه لرستان با دانشگاه‌های کشور عراق نیز گسترش خواهد یافت.

حسینی، افزود: انعقاد این‌گونه تفاهم‌نامه‌ها باعث می‌شود زبان فارسی و فرهنگ ایرانی در نظام تعلیم‌وتربیت عراق نیز بیش‌ازپیش، معرفی و شناسانده شود و تبادل استاد و دانشجو بین دو طرف، رقم بخورد.

وی اظهار داشت: از دیگر نتایج مثبت و سازنده تفاهم‌نامه‌ها افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه لرستان است.

مدیرگروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان، ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۳۰۰ دانشجوی اهل کشور عراق در دانشگاه لرستان ثبت‌نام مقدماتی کرده‌اند که ۹۰ نفر آن‌ها به مرحله ثبت‌نام قطعی در این دانشگاه رسیده‌اند و در آبان‌ماه مشغول تحصیل در دانشگاه لرستان می‌شوند.

حسینی، افزود: در حال حاضر حدود ۴۰۰ دانشجوی بین‌الملل و غیرایرانی در دانشگاه لرستان مشغول تحصیل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار