آمادگی سرمایه گذاران چینی برای سرمایه گذاری در یزد

مدیر کل دفتر سرمایه گذاری استانداری یزد گفت: شماری از سرمایه گذاران کشور چین ضمن بازدید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی استان یزد، آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در استان اعلام کردند.

 مرتضی محمودی مدیر کل دفتر سرمایه گذاری استانداری یزد گفت: در نشستی که به منظور جلب و جذب سرمایه گذاری با این گروه اقتصادی چینی در محل هتل مشیر المالک یزد برگزار شد؛ ضمن معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و مشوق‌های قانونی بر همکاری با این سرمایه گذاران تاکید شد.

او افزود: سرمایه گذاران چینی توان استان یزد در زمینه‌های مختلف را یادآور شدند و آمادگی خود را در زمینه تولید انرژی خورشیدی، تولید سیمان و صنایع وابسته، ساختمان سازی، ساخت هتل و فعالیت‌های عمران شهری اعلام کردند.

مدیر کل دفتر سرمایه گذاری استانداری یزد با بیان اینکه تمامی مصالح ساختمانی با کیفیت در ایران و استان یزد تولید می‌شود؛ خواستار ورود سرمایه گذاران در صنعت ساختمان سازی، پل سازی و فعالیت‌های عمران شهری و ساخت هتل پنج ستاره و هتل در کویر، صنعت برق و قطار شهری شد.

محمودی با تاکید بر حفظ مالکیت سرمایه گذاران چینی گفت: ورود و خروج اصل پول و سود ان برای سرمایه گذران خارجی محفوظ است و به ازای ورود هر ۱۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری خارجی اقامت به آن‌ها و اعضای خانواده هایشان داده می‌شود.

او در خصوص قوانین سرمایه گذاری گفت: قوانین جمهوری اسلامی ایران هیچ تفاوتی را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی متصور نیست و قوانین داخلی ایران از سرمایه گذاران خارجی نیز حمایت می‌کند.

مدیر کل دفتر سرمایه گذاری استانداری یزد با اشاره به فعالیت سرمایه گذاران چینی در یزد و خوش نامی آن‌ها، استقبال گردشگران چینی از یزد را خوب توصیف کرد و گفت: امسال ۱۳ هزار نفر چینی از یزد بازدید داشته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار