صدور کارت ملی هوشمند برای ۹۸۸ هزار و ۶۴۲ قزوینی

مدیرکل ثبت و احوال استان قزوین از صدور ۹۸۸ هزار و ۶۴۲ کارت هوشمند ملی در استان خبر داد و گفت: تاکنون از این تعداد ۹۶۶ هزار و ۸۴۴ فقره به مردم تحویل داده شده است.

علی‌رضا افسری  مدیرکل ثبت و احوال استان با بیان این مطلب که حدود ۹۸ درصد کارت‌های هوشمند صادر شده در قزوین به متقاضیان تحویل داده شده است، گفت: ۱۷ هزار و ۶۹۶ کارت هوشمند ملی شهروندان قزوینی صادر شده نیز در دفاتر پیشخوان آماده تحویل است.

این مسوول تاکید کرد: افرادی که پیامک صدور کارت هوشمند ملی برای آن‌ها ارسال شده باید به دفاتر پیشخوان خدمات دولت طرف قرارداد با ثبت احوال استان مراجعه نمایند تا بعد از احراز هویت اثر انگشت و دریافت امضای الکترونیکی، کارت ملی خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۵۸ هزار و ۹۰۱ شهروند قزوینی واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند، تصریح کرد: تاکنون ۹۹ درصد از جمعیت بالای ۱۵ سال استان، درخواست دریافت کارت هوشمند ملی خود را ثبت کرده‌اند.

افسری با بیان اینکه برای تمام افراد بالای ۱۵ سال کارت هوشمند ملی صادر می‌شود، اضافه کرد: جمعیت بالای ۱۵ سال استان یک میلیون و سه هزار و ۲۱۰ نفر برآورد می‌شود که ۷۷.۱ درصد از کل جمعیت استان قزوین را تشکیل می‌دهند.

به گفته وی، افرادی که برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده‌اند، اما هنوز کارت خود را دریافت نکرده‌اند می‌توانند با ارایه رسید ثبت نام کارت، خدمات مورد نیاز را از دستگاه‌های مختلف دریافت کنند.

افسری خاطرنشان کرد: همچنین شهروندانی که تا شهریور ماه سال ۱۴۰۰ برای کارت هوشمند ملی خود ثبت نام کرده اند، اما پیامکی مبنی بر صدور و آماده بودن کارت جهت تحویل دریافت نکرده اند نیز از طریق تلفن همراه خود با ورود کد دستوری #۶۰۹۰*۴* و یا با مراجعه به آدرس الکترونیکی http://www.ncr.ir از صدور کارت هوشمند ملی خود اطمینان حاصل کرده و سپس با در دست داشتن اصل شناسنامه جهت دریافت کارت خود به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت و احوال استان قزوین یادآور شد: تاکنون کمتر از یک درصد مردم این استان برای دریافت کارت هوشمند ملی خود هیچ اقدامی نکرده‌اند که توصیه می‌شود تا این افراد برای دریافت کارت ملی خود در اسرع وقت به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.