بیش از ۱۰ میلیون قطعه طیور در کشتارگاه‌های زنجان ذبح شد

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: ۱۰ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۳۳۳ قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان طی ۶ ماهه گذشته ذبح شد که وزن لاشه‌های سالم بیش از ۲۱ میلیون کیلوگرم بوده است.

محمدباقر حاج‌کاظمی مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: کارشناسان این اداره کل طی ۶ ماهه ‌گذشته همچنین بر ذبح ۲۴ هزار و ۱۷۰ رأس انواع دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های استان نظارت کردند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۲ هزار و ۴۰۹ رأس گوسفند در استان زنجان ذبح شده است، گفت: وزن گوشت سالم در این کشتارها ۲۶۳ هزار و ۷۶۴ کیلوگرم بوده است.

حاج کاظمی با بیان اینکه در این مدت تعداد ۲ هزار و ۵۲۲ رأس بز در استان زنجان کشتار شد، افزود: وزن گوشت سالم در این کشتارها ۴۵ هزار و ۳۴۶ کیلوگرم ثبت شد.

وی گفت: در سال گذشته ۹ هزار و ۲۳۹ رأس گاو و گوساله در کشتارگاه‌های استان زنجان کشتار شد که ۲ میلیون و ۸۵ هزار و ۹۸۷ کیلوگرم وزن گوشت سالم در کشتارهای این بخش بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: هر کدام از کشتارگاه های صنعتی دام و طیور استان زنجان حداقل دارای یک دکتر دامپزشک، یک تکنسین دامپزشکی و یک ناظر شرعی از بخش غیردولتی و یک دکتر دامپزشک از بخش دولتی است که به مراحل قبل از کشتار، حین کشتار و بعد از کشتار نظارت ویژه ای دارند.

وی یادآور شد: نظارت بر کشتار شرعی و بهداشتی انواع دام و طیور در طول سال در کشتارگاه‌های زنجان انجام می‌ گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.