اجرای ۲ هزار و ۳۲۶ کیلومتر توپک‌رانی در شرکت نفت گچساران

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: ۲ هزار و ۳۲۶ کیلومتر توپک‌رانی در خطوط انتقال نفت و گاز شرکت نفت گچساران با موفقیت انجام شد.

غلامرضا کمالی گفت: توپکرانی یک اقدام اصلاحی مهم و پیشگیرانه در فرایند تولید نفت، گاز و میعانات گازی و شامل عملیات عبور دادن شی خارجی از خطوط انتقال نفت و گاز با فراینده پیچیده فنی و مهندسی است.
 
وی بیان کرد: این اقدام با هدف تمیز کردن این شریان‌های انتقال از رسوبات ایجاد شده، خارج ساختن مایعات، اندازه گیری قطر درونی، پوشش دادن جداره لوله با مواد ضدخوردگی و بازدید درونی خطوط به لحاظ ایمن سازی انجام می‌شود. 
 
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: این شرکت دارای بیش از ۷ هزار و پانصد کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت و گاز در گستره جغرافیایی ۴ استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان و بوشهر است.
 
کمالی عنوان کرد: کارکنان پرتلاش خدمات عملیات گچساران در شش ماهه نخست سال جاری موفق شدند ۲ هزار و ۳۲۶ کیلومتر از کل خطوط لوله این شرکت را در شرایط آب و هوایی طاقت فرسا، با همت خستگی ناپذیر خود توپکرانی کنند.
 
وی با اشاره به اهمیت انجام آزمایشات درون چاهی و ضخامت سنجی خطوط لوله در فرایند تولید نفت و گاز گفت: از ابتدای امسال تاکنون علاوه بر انجام هزار مورد آزمایش نیز در زمینه‌های عمق سنجی، ممیزی فشار ساکن، اندازه گیری فشاردر حال جریان، حرارت سنجی و ضریب بهره دهی، فعالیت‌های چشمگیری نیز در زمینه پایش، ارزیابی و شناسایی ۲۰ هزار محل مستعد خوردگی خطوط لوله به مساحت ۶ هزار مترمربع در تاسیسات نفت و گاز با موفقیت انجام شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.