تعلیق کمک‌های آلمان و اتریش به فلسطینی‌ها

در پی عملیات طوفان الاقصی، آلمان و اتریش اعلام کردند که کمک‌های مالی به فلسطین را تا اطلاع ثانوی تعلیق می‌کنند.

آلمان و اتریش به طور جداگانه روز دوشنبه اعلام کردند که در پی حمله غافلگیرانه مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی، کمک‌های توسعه‌ای به سرزمین‌های فلسطینی را متوقف می‌کنند.

براساس گزارش نیوز ۱۸، سخنگوی وزارت همکاری اقتصادی و توسعه آلمان گفت: «کمک به فلسطین در حال بررسی است، یعنی موقتاً به حالت تعلیق درآمده است».

 در همین حال، دولت اتریش نیز اعلام کرد که در واکنش به این عملیات، کمک‌های توسعه‌ای به مناطق فلسطینی را تعلیق می‌کند. الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه به رادیو عمومی Oe۱ گفت: «ما فعلاً تمام پرداخت‌های کمک‌های توسعه را روی حالت تعلیق قرار می‌دهیم».

 او گفت که این تصمیم بر ۱۹ میلیون یورو (۲۰ میلیون دلار) کمک مالی تأثیر خواهد گذاشت. شالنبرگ همچنین گفت که اتریش تمامی پروژه‌های مربوط به مناطق فلسطینی را بررسی کرده و با اتحادیه اروپا و شرکای بین المللی آن مشورت خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی مبهوت شده از حمله بی‌سابقه به اراضی اشغالی است. عملیات طوفان الاقصی بیش از ۱۰۰۰ کشته برجای گذاشته و این رژیم بمباران حملاتی را به غزه انجام داده که تعداد شهدای غزه را به بالای ۴۳۰ نفر رسانده است. روز دوشنبه، ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که نیروهایش دو روز پس از حمله غافلگیرانه مقاومت فلسطین، در اراضی اشغالی جنوبی کنترل را در دست گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار