باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

بانک مرکزی دستور رئیس جمهور را اجرا نکرد/ ۲۵۰ هزار نفر همچنان در صف وام ازدواج

علی رغم دستور رئیس جمهور مبنی بر صفر شدن صف وام ازدواج تا پایان تابستان بر اساس آخرین اطلاع کسب شده همچنان ۲۵۰ هزار نفر در این صف منتظر دریافت وام هستند.

وام ازدواج یکی از تسهیلاتی است که خیلی از جوانان سراغ گرفتنش می‌روند؛ به اعتقاد بسیاری از خانواده‌ها دریافت وام ازدواج بهنگام می‌تواند برخی از این مشکلات را برطرف کند و بر همین اساس شتاب در پرداخت آن از سوی رئیس جمهور نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

 این روزها دریافت وام ازدواج معمولا با چالش‌هایی مانند پاسخ گویی بانک‌ها و الزام به داشتن چند ضامن و صف‌های طولانی این وام همراه بوده است؛ موضوعی که باعث شد برای بهبود این شرایط مجلس شورای اسلامی مصوب کند برای دریافت وام ازدواج بانک عامل به هیچ وجه اجازه دریافت بیش از یک ضامن را ندارد.

مجلس شورای اسلامی هرساله با پیشنهاد دولت رقم وام ازدواج را در قانون بودجه مصوب می‌کند. برای سال جاری رقم این وام افزایش پیدا کرد و به ۱۸۰ میلیون تومان رسید همچنین این مبلغ برای دختران زیر ۲۳ و پسران زیر ۲۵ سال ۲۲۰ میلیون تومان مصوب شد. اما صف‌های طولانی دریافت وام ازدواج زوج‌های جوان را با مشکلاتی مواجه کرده است. مسئله‌ای که باعث شد امسال در جشن هفته ازدواج رئیس جمهور به آن واکنش نشان دهند و بر تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی برای ازدواج تاکید کنند.

پیرو تاکید رئیس جمهور چند روز بعد رئیس دفتر رئیس‌جمهور در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی بخشی از تاکیدات رئیس جمهور درباره رفع موانع و مشکلات پرداخت تسهیلات ازدواج را در قالب دستورات پنج‌گانه به او ابلاغ کرد. در این دستور تاکید شده بود صف متقاضیان وام قرض‌الحسنه ازدواج تا پایان تابستان سال جاری باید به صفر برسد، زمان معرفی به شعب باید ۱۵ روز باشد، شعب سخت‌گیری در تضامین نداشته باشند و در غیر این صورت مدیران متخلف پیگیری می‌شوند.

حالا با توجه به گذشت بیش از ۱۵ روز از پاییز این موضوع را از حجت الاسلام مهدی متقی فر مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان پیگیری کردیم. متقی فرد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: توقع داشتیم پس از دستور رئیس جمهور صف دریافت وام ازدواج کاهش پیدا کند، اما همچنان ۲۵۰ هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند.

وزیر اقتصاد در مردادماه امسال درباره موانع و مشکلات متقاضیان وام ازدواج گفته بود در زمینه وام‌های ازدواج، بانک مرکزی به‌صورت متمرکز بخشنامه‌های مربوطه را ابلاغ می‌کند و مسئله صف وام ازدواج که موجب نارضایتی مردم شده، درست است و پیگیری‌ها در موضوع وام ازدواج قطعی است.

اواخر شهریور هم مهدی صحابی مدیر اعتبارات بانک مرکزی در خصوص صف وام ازدواج گفته بود اگر بانک‌ها بخواهند این صف را به صفر برسانند به ۱۳۷ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارند و پیش‌بینی می‌شود که شبکه بانکی تا پایان سال ۱۴۴ هزار میلیارد تومان منابع جذب کنند.

با توجه به اظهارات مسئولان صف‌های طولانی وام ازدواج همچنان ادامه دارد و بنابراین باید منتظر ماند و دید شبکه بانکی کشور چه زمانی به دستور رئیس جمهور مبنی بر صفر شدن صف وام ازدواج عمل می‌کند!

 متقاضیان وام ازدواج همچنان چندین ماه درگیر بروکراسی و سنگ‌اندازی برخی شعب بانکی هستند، شرایط جهت بهبود وضعیت از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شده، اما در اجرا با کم توجهی برخی بانک‌ها مواجه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
برای ظهور حضرت مهدی (عج) دعا کنید.

برای خشنودی حضرت مهدی (عج) صلوات بفرستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
تبلیغات خرید و فروش وام ازدواج در سطح شهر نشانه چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۳:۱۸ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
اگر واقعا دلسوز مردم هستید نه عاشق تیتر زدن و ....
پیگیر شبانه روزی همین یک مورد باشید
بر ما که گذشت این سرگذشت ، لااقل برای دیگران خیر باشد
یکی از اهرم های فشار بر دولت و افراد انقلابی و جهادی ، همین بانک های منحوس هستند (سیستم دست ساز یهود)
پیگیر قانون مسخره ی سن و مبلغ وام هم باشید ، به جای ترغیب سن های بالاتر برای تشکیل خانواده ، مانند بقیه ی غلط های رایج رفتند سراغ سنین کم تر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
در این مملکت ازدواج و بچه دار شدن واقعا اشتباه هست، واقعا گوش کنید
Japan
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
آخه اونی که دستور میده از اوضاع داغون اقتصاد خبر ندا ره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
دریافت وام مسکن هم همینطوره
نمیتونیم دریافت کنیم میگند بودجه نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
کدوم دستور رو اجرا کردن که این و هم اجرا کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
هررررررررررررررررررررر کی به وام ازززززززززززدواج امید داره، بی خیال بشششششششششه، همه این وعده ها الکیه، همش! از من بشنوید، حداقل 6 ماه باید منتظر باشید و با کلی درد سر، اگر می توانید ازدواج نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
رئیسی دستور میده فلان کار بشود ازش میپرسن چطور انجام بدیم راهکار بدید رئیسی میگه نمیدونم فقط بشود !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
من کارمند بانک تعهد می دهم آقای رییس جمهور ضمانت برگشت اقساط را تضمین کند کارکنان شبکه بانکی ظرف دو روز تعداد در صف را به صفر می رسانند ، چون تقریبا اکثر کسانی که موفق به دریافت نشده اند مشکل ضامن دارند ، چون مبلغ وام بالا رفته و یکنفر هم می خواهد ضامن شود و افراد خیلی ریسک نمی کنند و ضامن نمی‌شوند ، و یا روش دیگر در صورت معوقه شدن قسط وام به ما کارکنان فشار وارد نکنند که بعد از ظهر ها بیایید برای پیگیری و وصول اقساط آن مجانی و بدون دادن اضافه کاری ، باز قول می دهیم ظرف دو روز کلیه افراد در صف را وامشان را واریز کنیم ، اینکه افراد در صف مانده اند این دو مشکل هست حالا مشکل منابع بماند چون در این چند سال اخیر دیگر کسی مبلغ زیادی در حساب قرض الحسنه نگهداری نمی کند و همه دنبال حساب با سود بالا هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۴۶ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
کامندان بانک وامهای میلیاری میگیرن با بهره صفر ،شما خودتتون ناراحت نگنید مردم عادی که برای دریافت وام ازدواج ثبت نام میکنن به خاطر نداری هستش و انسانهای با تعهدی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
ما هم از شنیده ایم که کارمندان بانک ها وام با سود کمتر می گیرند خدا داند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
ماجرای وام ۸۰۰ تومنی کارمندان بانک چیه ؟یکی از دوستهای ما تو بانک بود و ۸۰۰ میلیون رو دریافت کرده و زمین خریده .اون همچین حرفی زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
کلامت،تایه حدی درست،اما شما کارمندای بانک اول آشناهاتون ،بعدم نفقط وام ازدواج ،برای هر وامی از سود ،ی بهاش که مربوط به بالا بالاهاتون میشه بگذریم ،کسی جرات داره ضامن بشه؟ به یه معلول،مثل خودم با نداشتن خونه و......برای گرفتن وام حتی 200،300برای اجاره خونه فقط چه بر سرمون در میارن ضامن ،فلان تعداد اقساط 10،12 میلیون،میتونم کارگری کنم؟نه بهزیستی میده؟نه از کجا بیارم ... ..اینه که باید بری دزدی که اونم با این معلولیتم نمیشه چه باید کرد حتی گدایی م دیگه این روزا به گدام به اونم نمیدن.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
تمام حساب های قرض الحسنه ببینید این قرعه کشی ها همش الکیه فقط وام به کارمندان خودشون میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
نه ازدواج میکنم نه وامش میخوام.ازدواج مساوی با رنج و عذاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
قربون برم خدا رو یک بوم و دو هوا رو . بله وقتی وام های میلیاردی میدن نیازی به دستور هیچ احدی ندارند خیلی شکیل وام میدن نه ضامن آنچنانی ونه سود آنچنانی همش مطابق دستور اسلام 2 و 4 درصد و بعضا صفر در صد اما وقتی به مردم بخواهند وام بدهند جونشان بالا میاد دنبل ضامن چک سفته سود18 الی 25 درصد وای به روزی که یک قسط عقب بیفته تا ریال آختاخیر و سود تاخیر را هم میگیرند و اینها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و اسلام ناب محمدیه یعنی شیعه علـــــــــــــــــــــــــــــــی ابن ابی طالب (شیعه اثنی عشری) یا اثنی حشری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
در مواردیکه برخی بانکها دادن وام ازدواج را اجرا کردند ، اقساطی را تقریبا به میزان دو برابر مبلغ وام ، دریافت کردند!!!!
فرزند من 50 میلیون وام را تا کنون 95 میلیون باز پرداخت به بانک ملی داشته است !!!!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۱۲ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
دستور رئیس جمهور فقط روی نتایج آمار تاثیر میذاره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
این همه دستورهای بی نتیجه منو دیونه کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
در کشور ما شخصیتهای سیاسی و مذهبی و مدیران خود را بالاتر از قانون میدانند . و به نظر آنها قانون برای رعیت لازم اجراست .
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۰:۳۲ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
چرا به زوج ها وام بدن؟ مملکت باید به قهقرا بره و صدای ملت دربیاد. که ایران نه تنها پیشرفت نکنه بلکه پس رفت کنه. وقتی ازدواج نباشه بچه ای نیست وقتی بچه ای نیست جمعیت رو به افول میره. پشتوانه هر کشوری در وحله سرمایه انسانی اون کشوره. وقتی کشوری بنیادش سست باشه خیلی راحت میشه صاحب شد. این قضیه ریشه ایه. بانک رئیس بانک مرکزی رو توبیخ کنند. البته اگر مصلحتشون اجازه بده. چون حضرات همشون وامهای کلان گرفتن که لال بشینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
نمایندگان نجومی بگیر مجلس علت تاخیر وام راپیگیری خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
نمایندگان نجومی بگیر مجلس علت تاخیروام راپیگیری خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
چه مملکتی کسی دستور رییس جمهور را اجرا نمیکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
4 ماه ثبت نام کردم رفتم کد پیگیری را دادم به بانک اعتبارات بانک صادرات یه دفتر در اورد اسم چند نفر را نوشه بعد اسم 5 و 6 نفر را ستاره زده وام اونا را زودتر بده بعد میگه زنگ می زنم بهت برو حتی طرف تو بانک تایید نکره اسم منو بعد 4 ماه سایت بانک مرکزی زد عدم حضور به موقع در بانک و حذف ام کرده جالبه به اعتبارات بانک می گم میگه مگه من گفتم ازدواج کنی برو طلاق به من 12 ساله ازدواج کردم پشیمان هستم به بانک مرکزی زنگ زدم به بازرسی بانک زنگ زدم هیچی دستم را نگرم الان 8 روز دارم چک می کنم دوباره ثبت نام کنم هیچ شعبه بانکی باز نمیشه تو سایت بانک مرکزی ??
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
چرا چون فقط دستور میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
دولت صادق الوعده چرا لاستیک سواری گیر نمیاد اما تو بازار آزاد تا دلت بخواد وجود داره مگه آنها لاستیک‌هاشونا از کجا گرفتند که دو سه برابر قیمت میفروشند و وزارت صمت هم همراهیشون می‌کنه . ببین تو کدوم سایتها غیر از سایت بارز آنهم نصفه و نیمه لاستیک به مردم میدند.
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۰:۰۲ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
کار به عمل آید، نه به دستور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
تسهیلات بانک ها عمدتا به کارمندای خودشون پرداخت می شه. شما برو تو پارکینگ بانک زیر تویوتا ماشین نمی بینی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
بانکها هر ماه از حقوق کارکنان یک مبلغ ثابت کم می کنند و به یک صندوق قرض الحسنه واریز می‌شود برای اعطای وام به کارکنان خود ، ربطی به پول ملت در بانک ندارد ، شما هم می توانید در اداره خود هرماه مبلغی به اندازه حدود ۵۰۰ هزار تومان از فیش حقوقی کم کنند و از آن محل وام بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۵۱ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
خیلی ناراحت شدی بنده خدا واقعیت گفته ، بنده یه دوستی دارم کارمند بانک هستش توی هر منطقه تهران یه واحد خریداری کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
وقتی بانک مرکزی دستور رئیس جمهور نادیده می گیره پس نباید انتظار داشته باشیم اوضاع و احوال کشور خوب باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
همه جا دزدی و تخلف
معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، کل پولهای دانشگاه را خورد و با دوستاش برد. محمد بیگی هم پشتش.
هیچ کس جرات نداره بگه بالای چشمت ابرو
همتون دزدید.
Iran (Islamic Republic of)
مووری
۰۹:۳۸ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
به یارو کاربر بانک میری مدارک کامل میکینی بهت میگه چرا عجله میکنی هنوز دولت بودجه نداره??
انگار داره از جیب باباش پول میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
شما خودت که می خواهی ۲۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه بگیرید ، خدا وکیلی خودت و خانواده ات چقدر پول در حساب قرض الحسنه بانک دارید ، بقیه افراد هم مانند شما ، چون دولت بودجه ای که تزریق نمی کند ، به خود بانکها می گوید از مردم در حسابهای قرض الحسنه پول جمع کنید و وام قرض الحسنه ازدواج ، فرزند آوری ، بهسازی مسکن رو ستایی و ... پرداخت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
چه طور برای افراد خاص هست که همه دارایشون تو کاناداست حساب بانکی حارجی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
بانک مرکزی منتظره دلار بشه صد تومن بعد وام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
سلام بخدا برج سه ثبت نام کردم برج هفت تازه درآمده رفتم بانک دوضامن بردم هم سفته هم چک گرفته به مبلغ ششصد میلیون از ضامن هم یه تعهد حقوقی به علاوه هم از هر کدوم سیصد میلیون چک تازه میگه برو هر وقت منابع داشتیم میریزیم با این حال فکر نکنم این وامحالا حالا ها به دست من برسه لطفا تقاضا از باشگاه خبرنگاران پیگیری کنه مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
بانکها ، غلط میکنند با پول مردم بنگاه داری می کنند
رئیس بانک مرکزی رو چه کسی تعیین می کنه؟؟؟


آقای بانک مرکزی حواستان هست ؟؟؟؟
عزل نشی؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
جاش خوبه البته شاید آدم خوبی باشه اما وقتی نتونه مدیریت درست ونظارت کافی داشته باشه در این پست کارایی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
بانکها که دستور اجرا نمیکنند. خود عامل اصلی تورم و گرانی و افزایش سریام آور قیمت مسکن هستند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۱۲ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
این نتیجه ی بانکداری اسلامیه عمو جان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
نه
عمو مهدی به بانکداری اسلامی ربطش نده ..!!

این نتیجه قراردادن ،
آدم غلط در پستی حساس است...!!!


زشته این حرفا .
یاحق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
چرا مدیری که کوتاهی در وظایف داره عزل نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
بانکداری اسلامی کجا بود بیشتر بانکداری پولدارها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
چندتا کتاب در مورد بانکداری در صدر اسلام معرفی کنید اخه اسلام کجا بانک داشته اصلا کل قوانین بانکداری ما با قوانین اسلامشون مغایرت داره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۳۶ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
اینجوری مثلا داره تورم مهار میشه... مردم رو به خاک سیاه نشوندید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۳۶ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
بانک ها به دستور رئیس جمهور توجه نمیکنند
چون ریاست بانک تمام اختیارات رو داره فقط به پارتی دارها وام میده
جمهوری اسلامی یعنی دزد پرور
قانون توی این مملکت فقط روی کاغذ هست
Iran (Islamic Republic of)
s
۰۹:۱۹ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
نه بانکها . هیچ کس بهش گوش نمیده چون حرفهاش کارشناسیی نشده و خودشم ی بوق بیشتر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
درسته اما درکشور ما توهین کردن شده رایج دزدی شده رایج وقتی خودروسازی امپراتوری بانک ها چرا امپراتوری نباشند هرکسی برای خودشه ای کاش یک سیاستمدار قوی بیاد قانون درست اجرا کنه
Iran (Islamic Republic of)
پژوهش
۰۸:۲۹ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
رئیس بانک مرکزی رو چه کسی تعیین می کنه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
با گفته اینا حتما باراک اوباما
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۰۸:۲۷ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
چرا باید وام ازدواج دهند وقتی جنگ اعراب شروع شده هزینه ها باید آنجا پرداخت بشه ملت ایران که مهم نیستند مهم فلسطین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
بعضی‌ها کلا عادت دارند فقط حرف های بیهوده بزنند درست در جای خودش نقد کن
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۰:۲۸ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
تحلیل سیاسی بلد نیستی دهنتو ببند. تا وقتی هم مدرک نداری واسه ادعات لطفا خفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
درود
اگر 9 درست باشه چنان رفاهی برسه هر مرد تو خیابون دو سه تا دختر میوفتن دنبالش
البته اگر قتل عام کنسل شه 9 وجود خارجی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
مدیران بانک مرکزی را اعدام کنید
Netherlands
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
ریس جمهور دستور زیاد میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
من خواهرم عروسیش به خاطر وام ازدواجش عقب افتاده اسفند ۱۴۰۱ عقد کردن هنوز نوبت وامش نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
حالا بخوای وام کلان بگیری یه دوتا آشنا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
خیلی سال بانک مرکزی رئیس جمهور که جای خود داره حرف رهبری رو گوش نمیده...شاید با این اتفاقات دولت مردان بفهمند جوانان چه بدبختی میکش از دست بانک‌ها...شاید اندکی از مشکلات جوانان رو بفهمن که چرا میگن شرایط ازدواج فراهم نیست و تمام مسئولین فقط حرف میزنن و شعار میدن کسی مرد عمل نیست تو تمام زمین‌زمینها همینه این یکیش هست..پدر مسئول بی کفایت رو باید دراورد باید اخراج بشه باید یک ترسی وجود داشته باشه تا طرف کارش رو انجام بده نه اینکه برای فرمان شخص دوم این مملکت تره خورد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۷:۳۴ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
منابع قرض الحسنه بانکها کمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
پس چرا برای کارکنان خودشون هست با سود چهار درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
خخخخخ تا حالا کدوم دستور رئیس جمهور اجرا کردن که این دومیش‌ باشه البته همه این حرفا برای بازی دادن مردمه فقط وعده پوچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
وقتی بانکها با کمبود منابع دست پنجه نرم میکنند با دستور کاری از پیش نمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
چرا برای کارمندانش با سود صفر درصد و بخشودگی اقساط منابع هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
من از اردیبهشت ثبت نام کردم هنوز به بانک هم معرفی نشدم
آخرین اخبار