ثبت نام نهایی انتخابات مجلس ۱۰۰ درصد الکترونیکی است

رییس ستاد انتخابات قزوین گفت: ثبت نام نهایی داوطلبان برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان ۱۰۰ درصد الکترونیکی است و همانند گذشته به شکل حضوری در فرمانداری‌ها انجام نمی‌شود.

عباس کاظمی رییس ستاد انتخابات قزوین در نشست ستاد انتخابات استان گفت: ثبت نام نهایی از ۲۷ مهرماه تا سوم آبان ماه سال جاری به صورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی بوده و مطابق نظر شورای نگهبان و تصریح قانون جدید انتخابات حضوری نخواهد بود.

وی با بیان اینکه هیات نظارت استانی هیچ نقشی در بخش پیش ثبت‌نام نداشته است، اظهار کرد: در مرحله پیش ثبت‌نام و صحت سنجی صورت گرفته در استان قزوین، مغایرت‌های موجود از جمله مدرک تحصیلی، سن یا سوء پیشینه به ثبت نام کنندگان اعلام شد و این افراد تا ۲۶ مهرماه جاری فرصت دارند تا اعتراضات خود را پیگیری کنند.

کاظمی تصریح کرد: نتیجه اعتراض‌ها تا صبح روز ۲۶ مهرماه اعلام می‌شود و برای افرادی که اعتراضشان پذیرفته شده باشد، کد رهگیری صادر خواهد شد.

به گفته این مسوول، در قانون جدید انتخابات ظرفیت‌های خوبی ایجاد که مهمترین آن افزایش زمان مراحل برگزاری انتخابات از ۸۹ روز به ۲۰۷ روز است که این مساله باعث شده ثبت نام کنندگان، ناظران و مجریان با دقت و آرامش خاطر بیشتری فرآیند انتخابات را سپری کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه قزوین از استان‌های پیشتاز کشور در بارگذاری اطلاعات معتمدین و هیات‌های اجرایی است، بیان کرد: تمامی دست اندرکاران تلاش دارند که مراحل انتخابات در کمال صحت، سلامت و سرعت انجام شود.

کاظمی ادامه داد: در تمامی فرایند‌های پس از این نیز همین روند حاکم خواهد بود و استان قزوین تلاش می‌کند در انجام مراحل انتخابات از استان‌های برتر کشور ارزیابی شود.

رییس ستاد انتخابات استان قزوین به افزایش تمایل مشارکت مردمی در انتخابات اشاره کرد و گفت: نتایج نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط مراکز معتبر افکار سنجی نشان داده که میزان تمایل به مشارکت مردمی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با افزایش چشمگیری روبرو است.

کاظمی با اشاره به نظرسنجی و افکارسنجی صورت گرفته در سطح ملی و استانی، تصریح کرد: مطابق نتایج نظرسنجی صورت گرفته توسط مراکز معتبر افکار سنجی، امیدواریم با ادامه این روند شاهد برگزاری یک انتخابات پرشور با مشارکت بالا باشیم.

وی یادآور شد: یکی از ارکانی که میزان انگیزه برای مشارکت سیاسی را افزایش می‌دهد، برگزاری سالم انتخابات و ایجاد فضای رقابتی عادلانه است که در این زمینه تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده و با کوچکترین تخلف انتخاباتی برخورد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار