مهار سیر صعودی سرقت‌ها و افزایش جمع‌آوری معتادان

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : در نتیجه اجرای طرح‌های مختلف شاهد مهار سیر صعودی سرقت‌ها و افزایش جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده‌فروش در سطح استان کرمانشاه هستیم.

مهدی حاجیان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : تقدیم ۵۱ شهید تنها در شش ماه ابتدایی امسال سندی بر جان‌فشانی، از خودگذشتگی و مجاهدت آن‌ها است.

حاجیان تصریح کرد: مأموران پلیس مقتدرانه در مأموریت‌ها حضور پیدا می‌کنند، غریبانه زندگی می‌کنند و در نهایت تعدادی از آن‌ها مظلومانه در راه حفظ امنیت جامعه شهید می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای بیش از ۱۷۵ طرح در راستای ارتقاء امنیت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شش ماه سپری شده از سال جاری، افزود: یکی از نتیجه این طرح‌ها مهار سیر صعودی سرقت‌ها از ۱۳ درصد به سه درصد بود.

وی با بیان اینکه ۷۳ درصد سرقت‌های رخ داده در استان کرمانشاه خرد هستند، گفت: در بررسی‌های به‌عمل آمده مشخص شد معتادان متجاهر در ارتکاب این سرقت‌ها نقش موثری دارند از همین رو با کمک استانداری و بهزیستی بیش از یک هزار و ۷۵۰ نفر از آن‌ها از سطح شهر‌ها و روستا‌ها جمع‌آوری شدند تا به نوعی از وقوع سرقت‌های خرد پیشگیری شده باشد.

حاجیان بخش دیگری از اجرای طرح‌ها را مربوط به برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر عنوان کرد و با بیان اینکه با تلاش مأموران در نیمه نخست امسال بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد کشف شده، گفت: دستگیری خرده‌فروشان در این مدت نسبت به شش ماهه اول سال گذشته ۱۷۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه از رشد معنادار کشف علمی جرائم در استان خبر داد و گفت: از ۱۰ درصد رشد علمی سال گذشته به ۳۷ درصد در شش ماهه اول امسال رسیده‌ایم.

وی کرمانشاه را جزو استان‌های پیشرو در حوزه پلیس فتا معرفی کرد و گفت: کشف ۹۲.۵ درصد جرائم فضای مجازی در نیمه نخست امسال موئد همین موضوع است.

حاجیان ادامه داد: در حوزه ترافیکی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته به گونه‌ای که در شش ماه ابتدایی سال جاری شاهد کاهش ۱۷.۵ درصدی تصادفات فوتی در استان بوده‌ایم در حالی که آمار برخی استان‌ها صعودی بوده است.

عالی‌ترین مقام انتظامی استان پلیس را هم پاسخگو و هم مطالبه‌گر خواند و گفت: هر جایی که لازم باشد پلیس نسبت به کار‌ها و اقداماتی که باید انجام می‌داده به افکار عمومی پاسخ خواهد گفت و هر جایی هم که لازم باشد از دستگاه‌های دیگر اجرای درست وظایفشان را به نفع مردم مطالبه‌گری خواهد کرد.

وی با اشاره به مطلوب بودن وضعیت امنیتی استان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز تعامل خوبی میان پلیس با دستگاه قضایی و نیرو‌های مسلح استان وجود دارد و همین امر سبب خواهد شد تا مردم روز به روز شاهد ارتقاء امنیت در این دیار شهیدپرور باشند.

حاجیان از تلاش‌ها و زحمات همه همکاران خود در بخش‌های مختلف انتظامی قدردانی کرد و گفت: تلاش می‌کنیم در نیمه دوم سال نیز جدی‌تر از گذشته مأموریت‌های خود را به سرانجام رسانده و همچنان خادم خوبی برای مردم باشیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اشاره‌ای به سانحه سقوط بالگرد حامل وی و همراهانش در جریان بازدید هوایی از مسیر‌های محل تردد زائران اربعین داشت و گفت: این حادثه با عنایت خداوند متعال، حضرت امام حسین (ع) و دعای خیر زوار اربعین، عموم مردم شریف کرمانشاه و همکاران خوبم در مجموعه انتظامی به خیر گذشت.

وی با بیان اینکه دلسوزی و مهربان بودن مردم شریف ایران اسلامی و خصوصا استان کرمانشاه در پس این حادثه بار دیگر برای بنده مسجل شد، گفت: طی این مدت مردم وفادار و غیرتمند استان و بسیاری از هموطنان به همراه جمع زیادی از مسئولان و اصحاب رسانه پیگیر وضعیت سلامتی بنده بودند که جای قدردانی ویژه دارد.

حاجیان با تاکید بر اینکه مردم کرمانشاه شایسته ارائه بهترین خدمات هستند، گفت: بنده بر سر عهد خود که آسایش خود را فدای امنیت و آرامش مردم کنم، هستم و با عزمی راسخ خدمتگزار آن‌ها خواهم ماند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.