رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

۵۸۰۰ فضای آموزشی در دولت سیزدهم تحویل آموزش و پرورش شد

خان محمدی گفت: طی ۲سال فعالیت دولت سیزدهم، ۵۸۰۰ فضای آموزشی در قالب ۲۷ هزار کلاس درس در سطح کشور تحویل مجموعه آموزش و پرورش شد.

حمیدرضا خان محمدی رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آیین گلریزان احداث و تجهیز فضاهای آموزشی هرمزگان افزود: در این مدت با احداث و تکمیل این فضاها در حوزه آموزشی، پرورشی و ورزشی، سه و نیم میلیون مترمربع به فضای آموزشی کشور افزوده شد.

وی بیان کرد: در استان هرمزگان نیز در این ۲ ساله دولت سیزدهم، معادل ۱۰ سال کارهایی بزرگی در حوزه مدرسه سازی وکلاس درس انجام شده است که نشان از توجه ویژه شخص استاندار، مشارکت‌های خیران مدرسه ساز و مشارکت صنایع و بنگاه‌های بزرگ این استان در قالب مسوولیت‌های اجتماعی‌شان به نظام تعلیم و تربیت بوده است.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: همان گونه که معاون اول رییس جمهوری بیان کردند، در واقع ۱۰۰ درصد مدرسه‌های کشور را خیران می‌سازند، این‌ها حضورشان مایه خیر و برکت است و به یمن این افراد امروز اتفاقات خوبی در سطح کشور و استان‌ها رقم خورده است.

خان محمدی یادآورشد: در سال ۱۳۵۷ برای هر دانش‌آموز یک و نیم مترمربع فضای آموزشی بود که به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و با رشد جمعیت دانش آموزی در طول این سال‌ها، اکنون به سرانه پنج و ۲ دهم مترمربع دست یافته‌ایم.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان‌کرد: ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای رسیدن به سرانه مورد نظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز داریم اما از این تلاش کوتاه نخواهیم آمد و در استان هرمزگان نیز آمادگی داریم به هر میزانی که خیران اعتبار هزینه کنند، ما هم اعتبارات استانی در مدرسه‌سازی را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیزات هنرستانی نیز، با توجه به‌ اینکه هرمزگان رتبه نخست جذب دانش‌آموزان هنرستانی را کسب کرده است، اعتبارات هنرستانی استان هرمزگان را هر عددی که در شاخص است ۲ برابر به آن تخصیص خواهیم می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه همه ما مدیون نظام تعلیم و تربیت هستیم و باید دین خودمان را نسبت به این نهاد آموزشی ادا کنیم، گفت: اقدام گلریزان فضاهای آموزشی در هرمزگان، یعنی استان راهبرد درستی را اتخاد کرده است که امیدواریم دولت مردمی نیز با همه توان پای کار باشد.

رشد ۵۶ درصدی قبولی دانش‌آموزان هرمزگانی در رشته‌های پزشکی

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز ضمن اینکه جشن گلریزان یک حرکت مردمی و مردم پایه است که برای نخستین بار در این استان با درایت و پیشنهاد استاندار انجام می‌شود، گفت: ۱۹۵ دانش آموز این استان در کنکور ۱۴۰۲ در رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی قبول شدند که نسبت با سال گذشته ۵۶ درصد رشد داشته است.

محمد قویدل افزود: در کنکور سراسری امسال تنها در رتبه‌های شاخص زیر ۱۰۰، استان هرمزگان صد درصد رشد داشت و در رتبه‌های زیر سه‌هزار نیز قبولی رشته‌های شاخص پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی که سال گذشته ۱۲۵ نفر بود، به ۱۹۵ نفر برسد.

وی بیان کرد: این موفقیتی که امسال شاهد آن هستیم در واقع نشان از حمایت ویژه استاندار به نظام تعلیم و تربیت و توجه وزارتخانه به موضوع آموزش در مناطق محروم و عدالت آموزشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر همچنین هنرستان‌های جوار کارگاهی در این استان نیز توسعه پیدا کرده و در این مدت با راه‌اندازی ۳۳ هنرستان جدید، تعداد هنرستان‌های هرمزگان به ۲۷۲ باب رسید.

قویدل یادآورشد: در زمینه ثبت‌نام دانش‌آموزان در هنرستان‌ها نیز امسال جایگاه نخست در کشور را کسب کردیم و نزدیک به ۵۰ درصد از دانش‌آموزان پایه دهم استان جذب این هنرستان‌ها شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.