۳۱۳ کیلومتر پروژه راهسازی در سفر رئیس جمهور به فارس به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل راه و شهرسازی فارس از افتتاح و بهره‌برداری ۳۱۳ کیلومتر پروژه راهسازی همزمان با سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد.

محمود رضا طالبان گفت: آزادراه شیراز – اصفهان هم‌اینک بزرگترین آزادراه کشور است که روز پنج‌شنبه ۲۰ مهرماه شاهد افتتاح قطعه یک تا ششم آن به طول ۲۱۲ کیلومتر خواهیم بود.

او ادامه داد: قطعه هفت این پروژه نیز ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قطعه هشت نیز که در حقیقت قطعه نخست آزادراه شیراز – بوشهر نیز محسوب می‌شود در مرحله ترک تشریفات برای واگذاری به پیمانکار قرار دارد که شریان شمال به جنوب کشور را تکمیل می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس عنوان کرد: از مهم‌ترین مزایای این آزادراه می‌توان به کاهش ۲ ساعته زمان سفر، کاهش ۱۳۰ کیلومتری طول مسیر، افزایش ایمنی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت به میزان سالانه ۱۳۶ میلیون لیتر اشاره کرد.

طالبان خاطرنشان کرد: همچنین در سفر رئیس جمهور به استان فارس ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه شامل ۲۹ کیلومتر بزرگراه جهرم – لار – بندرعباس، هشت کیلومتر بزرگراه قدیم فسا – داراب، پنج کیلومتر بزرگراه مرودشت – درودزن، ۲۰ کیلومتر بزرگراه فسا – داراب، ۱۹ کیلومتر بزرگراه نی‌ریز – قطرویه، ۱۰ کیلومتربزرگراه لار – بستک و ۱۰ کیلومترراه اصلی لار به احشم به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

او افزود: بهسازی روکش آسفالت، احداث راه‌های روستایی و اصلاح نقاط حادثه خیز از دیگر پروژه‌هایی است که جمعا به ارزش ۳۶ هزار میلیارد ریال در سفر هفته جاری رئیس جمهور به استان فارس افتتاح خواهد شد.

مدیرکل راه و‌شهرسازی فارس ادامه داد: در حوزه راه آهن نیز شاهد بهره برداری از پروژه‌هایی به ارزش ۳۶۰ میلیارد ریال خواهیم بود.

طالبان اظهار کرد: تا قبل از شروع به کار دولت سیزدهم در استان به طور میانگین سالانه ۱۰۴ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی ساخته شد که این عدد در دولت مردمی سیزدهم به سالانه ۱۸۰ کیلومتر رسید.

او ادامه داد: در این سفر پیش رو برای اولین بار در استان ماشین آلات راهداری به ارزش ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس از بهره‌برداری حدود ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن نیز خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۶۶ واحد نهضت ملی مسکن، یک هزار و ۸۵۴ واحد خود مالک، ۶۶۵ واحد بافت فرسوده و هفت هزار و ۲۱۷ واحد خانه‌های روستایی است.

طالبان اظهار کرد: علاوه بر این، ساخت ۵۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن نیز در قالب ۲۸ سایت و در یک هزار و ۲۷۸ هکتار زمین در استان آغاز خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار