گفتگوی تلفنی اردوغان و پوتین در مورد وضعیت غزه

روسای جمهور ترکیه و روسیه در مورد وضعیت غزه و راه‌های ممکن برای جلوگیری از گسترش دامنه تنش‌ها با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در خصوص تدابیر و راهکار‌های جلوگیری از گسترش دامنه تنش در منطقه تلفنی گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، سران دو کشور در این مکالمه تلفنی، اقداماتی را که قرار است برای رفع نیاز‌های بشردوستانه در منطقه انجام شود، مورد ارزیابی قرار دادند.

اردوغان با تاکید بر این که حملات به مناطق غیرنظامی نگران کننده بوده و ترکیه از چنین مساله‌ای استقبال نمی‌کند، تصریح کرد که ترکیه به تلاش‌های خود برای برقراری آرامش در منطقه ادامه خواهد داد.

در بیانیه مطبوعاتی کاخ کرملین که پس از این گفتگو منتشر شد، آمده است: تمرکز اصلی این گفتگوی تلفنی بر وضعیت منطقه درگیری اسرائیل و فلسطین بود که به سرعت در حال وخیم شدن است.

این گزارش می‌افزاید: رهبران روسیه و ترکیه همچنین درباره این موضوع موافق بودند که راه حل بلندمدت برای مناقشه خاورمیانه «تنها بر اساس فرمولی که توسط شورای امنیت سازمان ملل تایید شده» امکان پذیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار