رفع تصرف ۲۱ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های مازندران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از رفع تصرف ۲۱ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان خبر داد.

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: ۲۱ هکتار از زمین‌های واقع در حریم و بستر رودخانه‌های مازندران که به طور غیرقانونی توسط اشخاص تصرف شده بود، طی ۶ ماه نخست امسال با پیگیری‌های ادارات منابع آب شهرستان‌ها و همکاری دستگاه قضا آزادسازی شد.

او افزود: با تلاش‌های همکاران در ادارات منابع آب شهرستان‌ها ۵۷ پرونده رفع تصرف حریم و بستر رودخانه‌های مازندران از ابتدای امسال تا پایان شهریور به مرحله اجرای حکم رسید و از تصرف خارج شد.

داوودیان گفت: مجموع مساحت زمین‌های رفع تصرف شده از حریم و بستر رودخانه‌های مازندران در نیمه نخست امسال ۲۱۱ هزار و ۹۸۶ متر مربع است که در ۱۱ شهرستان رفع تصرف شد.

او افزود: بیشترین تعداد رفع تصرف انجام شده در این بازه زمانی مربوط به شهرستان بابلسر بود که ۹ پرونده با بازپس‌گیری زمین مختومه شد.

داوودیان گفت:اما بیشترین میزان رفع تصرف از نظر مساحت در محدوده تحت مدیریت اداره منابع آب شهرستان‌های ساری و میاندورود انجام شد که ۱۸۳ هزار متر مربع از زمین‌های تصرف شده حریم و بستر رودخانه‌ها در قالب چهار پرونده رفع تصرف شد.

او افزود: شرکت آب منطقه‌ای مازندران بر حسب وظیفه و در راستای اجرای قانون توزیع عادلانه آب، به استناد تبصره ۴ ماده ۲ این قانون با هرگونه تصرف بستر و حریم رودخانه‌ها به طور جدی برخورد خواهد کرد و در صورت مشاهده موارد تخلف، پس از ابلاغ اخطاریه قانونی توسط کارشناسان مدیریت منابع آب شهرستان‌ها به متخلفان و با پیگیری‌های به عمل آمده، محدوده تصرف شده رفع تصرف می‌شود.

داوودیان با اشاره به همکاری دستگاه قضا در برخورد با متخلفان و بازپس‌گیری زمین‌های تصرف شده، گفت: همکاران ما برای حفظ بستر و حریم رودخانه‌ها در مقابل سودجویان از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و با متخلفان قاطعانه طبق قانون برخورد می‌شود.

او افزود: از همه شهروندان و مسافران درخواست داریم که در صورت مشاهده تخلفاتی از قبیل برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها و سواحل یا تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها موضوع را به شماره ۱۸۲۱ اطلاع دهند تا بلافاصله برای پیگیری اقدام شود.

مازندران ۱۲۰ رودخانه اصلی و فرعی به طول هفت هزار کیلومتر دارد که دست‌کم ۲۰ رودخانه از این تعداد رودخانه‌های بزرگ و اصلی هستند. تلار، تجن، بابل‌رود، چشمه‌کیله، سردآبررود، چالوس، نکارود و هراز از جمله مهم‌ترین رودخانه‌های مازندران هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.