توقف ۳ هزار و ۲۷۴ پروژه ساختمانی از سوی شهرداری قزوین

سرپرست شهرسازی و معماری شهرداری قزوین از توقف ۳ هزار و ۲۷۴ پروژه ساختمانی از سوی شهرداری قزوین به دلیل مغایرت فنی با ضوابط شهرسازی خبر داد.

علمی سرپرست شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: از سوی اداره نظارت بر ساخت و ساز‌ها و عملکرد مهندسین ناظر ۳ هزار و ۵۸۱ بازدید از ساختمان‌های در حال ساخت صورت گرفته است.

علمی اضافه کرد: در راستای کنترل ساخت و ساز‌ها و جلوگیری از تخلفات ساختمانی در سطح شهر قزوین در این مدت ۶ هزار و ۳۷۱ گزارش ناظر ساختمانی دریافت شده است.

وی افزود: در سال جدید با توجه به اهمیت کیفیت ساخت و ساز‌ها موضوع تخلفات ساختمانی با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در راستای دستیابی به اهداف نظارت عالیه بر ساخت و ساز‌ها و جلوگیری از تخلفات ساختمانی مطابق با ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و همچنین بررسی عملکرد ناظران و کنترل کیفیت اجرا در ساخت و سازها، در این مدت ۳۹۳ ناظر و مجری به هسته مرکزی کمیته کنترل و نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان معرفی شدند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تبصره ۷ از ماده صد قانون شهرداری‌ها مبنی بر عدم انجام وظایف قانونی توسط ناظران مطابق با این تبصره، تاخیر در ارسال گزارش تخلف و ارسال گزارش خلاف واقع، ۲۸ پرونده به شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان استان معرفی شده است. پایان پیام.

علمی اضافه کرد: در راستای کنترل ساخت و ساز‌ها و جلوگیری از تخلفات ساختمانی در سطح شهر قزوین در این مدت ۶ هزار و ۳۷۱ گزارش ناظر ساختمانی دریافت شده است.

سرپرست شهرسازی و معماری شهرداری قزوین خاطر نشان کرد: با توجه به تبصره ۷ از ماده صد قانون شهرداری‌ها مبنی بر عدم انجام وظایف قانونی توسط ناظران مطابق با این تبصره، تاخیر در ارسال گزارش تخلف و ارسال گزارش خلاف واقع، ۲۸ پرونده به شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان استان معرفی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار