واژگونی خودروی حامل پناهجویان غیرقانونی در مجارستان

واژگونی خودروی حامل پناهجویان غیرقانونی از جمله اتباع افغانستانی در مجارستان ۸ کشته و زخمی برجا گذاشت.

در اثر برخورد یک موتر حامل مهاجران غیرقانونی با یک درخت و واژگون شدن آن در مجارستان دو نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شده اند.

پلیس مجارستان گفته است این موتر که شماره پلاک فرانسوی داشت و راننده آن یک قاچاقبر بود، وقتی که به محل بازرسی پلیس رسید توقف نکرد، بلکه به سرعتش افزود و در نهایت با یک درخت برخورد کرد.

پلیس مجارستان نگفته است که چه تعداد مهاجر غیرقانونی در این وسیله نقلیه بودند.

ارقام ارائه شده توسط پلیس نشان می‌دهد که میزان مهاجرت غیرقانونی از مرز جنوبی این کشور با صربستان طی ماه‌های گذشته افزایش داشته است. مهاجران پس از ورود به مجارستان سفرشان را به سلواکیا و یا اتریش ادامه می‌دهند.

این مهاجران که عمدتاَ مردان جوان از خاورمیانه و افغانستان هستند از طریق مسیر موسوم به بالکان به مجارستان می‌رسند. این در حالی است که در امتداد مرز مجارستان و صربستان یک حصار فلزی کشیده شده است.

مجارستان معمولا مهاجران را به صربستان پس می‌راند که عضو اتحادیه اروپا نیست. اما مهاجران سعی می‌کنند با بالا رفتن از حصار و یا بریدن بخش‌هایی از آن دوباره وارد مجارستان شوند. بسیاری از آن‌ها این کار را با کمک باندهای قاچاقبر انجام می‌دهند که آن‌ها را در نهایت به شمال کشور و عمدتاَ به مرز با سلواکیا می‌رسانند.

روز چهارشنبه حکومت موقت سلواکیا کنترل موقت مرزی در مرز با مجارستان را تاریخ ۳ نوامبر تمدید کرد. این کار در راستای تلاش‌ها برای کاهش مهاجرت غیرقانونی صورت گرفته است که اخیرا افزایش یافته است.

این کشور کوچک در مرکز اروپا به تاریخ ۵ اکتبر کنترول مرزی را برای یک دوره ۱۰ روزه آغاز کرد. پیش از آن پولند، جمهوری چک و اتریش این کار را انجام داده بودند. اتریش پیش از این نظارت بر مرز مشترکش با سلواکیا را تشدید کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار