باور به گردشگری باید در جامعه ایجاد شود

معاون استاندار اردبیل گفت: برای بهره‌مندی از مواهب صنعت گردشگری باید نگاه مردم و مسئولان به گردشگری و مسافر تغییر پیدا کند و باور به گردشگری در جامعه ایجاد شود.

کاظم دبیر در دومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری پایدار گفت: یکی از مسائلی که در توسعه گردشگری می‌تواند موثر باشد ایجاد باور به این صنعت در جامعه است، باید نگاه مردم و مسئولان به گردشگری و مسافر تغییر پیدا کند تا از مواهب این صنعت بهره‌مند شویم.

او افزود: چرخه اقتصادی صنعت گردشگری حتی اگر به صورت مستقیم در زندگی برخی افراد محسوس نباشد، در سطح کلان اقتصادی مناطق گردشگرپذیر موثر است و نتیجه آن در زندگی مردم دیده می‌شود.

دبیر تاکید کرد: عصر حاضر عصر گردشگری است و این عصر فرصتی ویژه برای برخی کشور‌ها مثل ایران به شمار می‌رود که استان اردبیل هم با توجه به مواهب خدادادی و تاریخی جزو مقاصد گردشگری در سطح کشور محسوب می‌شود و می‌توان از این ظرفیت در سطح بین‌المللی نیز استفاده کرد.

او با اشاره به اینکه استان اردبیل در سال جاری پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو است، ادامه داد: اگر بگوییم که مزیت نسبی استان اردبیل در حوزه گردشگری است بیراه نگفته‌ایم و باید از فرصتی مثل رویداد اردبیل ۲۰۲۳ برای معرفی بیشتر پتانسیل‌های استان در حوزه گردشگری استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار