امام جمعه سنندج:

جهان بشریت باید در مقابل هجمه‌ی ضد بشری اسرائیل به پا خیزد

ماموستا رستمی گفت: جهان بشریت باید در مقابل ظلم و هجمه‌ای ضد بشری که از سوی اسرائیل کودک‌کش راه افتاده، به پا خیزد و ساکت ننشینند.

 امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: تاریخ نشان داده هر زمانی که مسلمانان به اوج قدرت می‌رسند تمام دشمنان برای تضعیف این قدرت به میدان می‌آیند.

ماموستا فایق رستمی افزود: استکبار جهانی به سرکردگی امریکا در آن سوی جهان به میدان آمده تا ملت مسلمان فلسطین را به زانو بکشد و بیش از ۷ هزار زخمی و ۳ تا ۴ هزار شهید به دست جنایتکار آن‌ها در زمانی کوتاه دل هر انسانی را به درد آورده است.

وی با بیان اینکه دین مبارک اسلام خونریزی و قتل‌عام و کشتار را قبول ندارد، گفت: اسلام خطاب به مسلمانان می‌فرماید در راه خدا با کسانی جنگ کنید که با شما می‌جنگند، اما زیاده روی و تجاوز نکنید.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: خون انسان‌های سالمند، زنان، کودکان و اموال در جنگ‌ها براساس دستور اسلام نباید مورد کوچکترین هجمه‌ای قرار گیرد.

دشمنان اسلام دنبال نشان‌دادن چهره ... واقعی از اسلام هستند

ماموستا رستمی با بیان اینکه دشمنان اسلام امروز تمام توان خود دنبال این هستند که نشان دهند دین اسلام دین تحجر است، گفت: دین اسلام دین مهربانی و رحمت و برکت به تمام بشریت است و با آنچه امروز دشمنان این دین الهی سعی دارند به صورت غیرواقعی از اسلام نشان دهند فرسنگ‌ها فاصله دارد.

وی عنوان کرد: امروز وضعیت مسلمانان فلسطین داغ سنگینی برای جهان اسلام است و سکوت در برابر کشت و کشتار مسلمانان بی‌گناه فلسطین به دست کفر جایز نیست.

امام جمعه سنندج گفت: جهان بشریت باید در مقابل ظلم و هجمه‌ای ضد بشری که از سوی اسرائیل کودک‌کش راه افتاده، به پا خیزد و ساکت ننشینند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه اسرائیل با وجود غصب مال و زندگی مردم بی‌گناه فلسطین حتی به این موضوع رضایت ندادند، خاطرنشان کرد: بیش از چندین دهه است که اسرائیل به جان و مال مردم بی‌گناه فلسطین می‌تازد و مردم مسلمان فلسطین را به خاک و خون می‌کشد.

کردستانی‌ها همواره غمخوار مددخواهان بوده‌اند

وی اضافه کرد: مردم کردستان همواره غمخوار مسلمانان و بشریت بوده‌اند و هرجا دیده‌اند مسلمانی در این گوشه دنیا دچار خسران و مشکلی شده سکوت نکرده و هر آنچه را در توان را داشته‌اند را دریغ نکرده‌اند.

امام جمعه سنندج به زلزله هرات افغانسان و کشته شدن ۳ هزار نفر و هزاران نفر زیرآور گریزی زد و گفت: مردم افغانستان امروز چشم انتظار کمک مردم خیر کردستان هستند و از سوی دیگر مردم بی‌گناه غزه نیز به شدت دچار مشکل هستند همه باید در حد توان به مردمان این دو ملت کمک کنیم.

ماموستا رستمی خواستار مشارکت همه مردم در راهپیمایی اسکتبار ستیزی و حمایت خواهی از مردم مظلوم فلسطین افزود: برای دشمنان اسلام مسلمانان هیچ فرقی ندارند و هرآنچه در وان داشته باشند را در مقابله با دین اسلام بکار می‌گیرند.

رستمی افزود: ایثار و از خودگذشتگی از مال و جان در راه اسلام را باید از بزرگان دین یاد بگیریم کسانی که از تمام وجود خود برای پاسخ به دستورات دین اسلام گذشتند.

وی حمایت از طبقات ضعیف و تلاش برای توسعه و توانمندسازی نیازمندان را مورد تاکید قرار داد و گفت: مقابله با فساد، تبعیض و تلاش در راستای رفع مشکلات از مهمترین اولویت‌های دولت است و در این راستا تمام عزم و توان خود را بکار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.