معاون فرهنگی سازمان ملی مهاجرت:

نگاه تهدید محور به اتباع خارجی به فرصت محور تغییر کرده است

معاون فرهنگی سازمان ملی مهاجرت ایران گفت: در دولت سیزدهم سازمان ملی مهاجرت شکل گرفت که در این راستا نگاه دولت به اتباع خارجی از نگاه تهدید محور به فرصت محور تغییر کرده است.

معاون فرهنگی سازمان ملی مهاجرت ایران گفت: در دولت سیزدهم سازمان ملی مهاجرت شکل گرفت که در این راستا نگاه دولت به اتباع خارجی از نگاه تهدید محور به فرصت محور تغییر کرده است.

داود معصومی، معاون فرهنگی سازمان ملی مهاجرت ایران پیش از ظهر شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های مهاجران خارجی مقیم قم که در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شد اظهار داشت: از سال ۱۳۵۸ مهاجرت اتباع برخی از کشورها به ایران شکل گرفت که در این بین از کشور افغانستان بیشتر بوده است که در طی این سالیان به ابعاد مختلف حضور این مهاجران در بخش‌های مختلف توجه لازم نشد.

معاون فرهنگی سازمان ملی مهاجرت ایران بیان داشت: در دولت سیزدهم سازمان ملی مهاجرت شکل گرفت که در این راستا نگاه دولت به اتباع خارجی از نگاه تهدید محور به فرصت محور تغییر کرده است.

معصومی ابراز داشت: با تشکیل سازمان ملی مهاجرت حکمرانی نوینی نسبت به حضور اتباع خارجی در کشور ایجاد شد که البته انتظار است مهاجران نیز در این راستا دولت را یاری دهند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های مهاجران خارجی در قم بیان داشت: این نمایشگاه برای نخستین بار در راستای نمایش فرصت‌های حضور مهاجران و اتباع و نمایش خدمات متقابل بین کشور و اتباع شکل گرفته است.

معاون فرهنگی سازمان ملی مهاجرت ایران با بیان آنکه اتباع ظرفیت‌های خوبی در کشور دارند بیان داشت: در طی این سال‌ها از توانمندی و ظرفیت اتباع در حوزه‌های مختلف استفاده نشده است که رویکرد دولت ایجاد فرصت به جای فرصت سوزی در این بخش است.

معصومی با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به موضوع اتباع کشور افغانستان عنوان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند در قضیه افغانستانی ها، بحث هم‌خانگی مطرح است که این امر نشان از اهمیت توجه رهبر انقلاب به مهاجران افغانستانی است.

وی با اشاره به حوادث و اغتشاشات سال گذشته در کشور بیان داشت: یکی از اهداف دشمنان از میان برداشتن جمهوری اسلامی و ایجاد چالش‌های مختلف برای کشور بود که در این راستا برای تقابل بین اتباع و مردم برنامه ریزی داشتند تا بر آتش فتنه و آشوب بدمند اما با رهبری‌های مقام معظم رهبری نقشه‌های دشمنان راه به جایی نبرد و آنان هر روز خوار و ذلیل‌تر شدند.

پیش از این نیز رئیس سازمان ملی مهاجرت گفته بود برنامه اصلی سازمان ملی مهاجرت استفاده از ظرفیت اتباع خارجی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.