قانونگذار انگلیس:

لندن می‌تواند در جنایات جنگی غزه همدست باشد

نماینده محافظه‌کار پارلمان انگلیس هشدار داد که دولت لندن می‌تواند در جنایات جنگی غزه همدست اسرائیل باشد.

«کریسپین بلانت» نماینده محافظه‌کار پارلمان انگلیس هشدار داد که دولت لندن می‌تواند در جنایات جنگی غزه همدست اسرائیل باشد و اگر تلاش بیشتری برای خویشتنداری تل‌آویو انجام ندهد، می‌تواند با یک اقدام قانونی روبرو شود.

به گزارش اسکای نیوز، «مرکز بین‌المللی عدالت برای فلسطینی‌ها» که بلانت یکی از اعضای ارشد آن است، اعلام کرد که اخطاریه‌ای مبنی بر تعقیب مقام‌های دولتی انگلیس به دلیل «کمک و مشارکت در جنایات جنگی در غزه» نوشته است.

این اخطاریه در پاسخ به تهدید رژیم صهیونیستی علیه یک میلیون و ۲۰۰ هزار غیرنظامی در شمال غزه است که به آن‌ها گفته شده به سرعت خانه‌های خود را ترک کرده و به سمت جنوب حرکت کنند. به نظر می‌رسد تل آویو برای یک حمله زمینی آماده می‌شود.

بلانت به اسکای نیوز گفت که او «مطمئن نیست که همکارانش متوجه خطر قانونی که متوجه آنهاست شده باشند» و اگر آن‌ها بدانند جنایت جنگی اتفاق می‌افتد، همگی باید برای خویشتنداری اسرائیل اقدام کنند.

او گفت: «اگر می‌دانید که یک طرف قرار است مرتکب جنایت جنگی شود پس خود را شریک جرم می‌کنید. این انتقال اجباری افراد نقض دقیق یکی از قوانین حاکم بر حقوق بین‌الملل و همه دولت‌ها در این زمینه است.»

رژیم صهیونیستی با وجود هشدار‌ها درباره تلفات غیرنظامیان غزه به بمباران این منطقه پرجمعیت ادامه می‌دهد. تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ فلسطینی از جمله حدود ۶۰۰ کودک در این حملات شهید شدند.

صهیونیست‌ها همچنین مانع ورود کالا‌ها به غزه که محل سکونت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است، شده‌اند و برق و سوخت را قطع کرده‌اند.

از آنجایی که دولت انگلیس همچنان در حمایت خود از رژیم صهیونیستی ثابت قدم است، سران سیاسی این کشور متهم هستند که بدون توجه به قوانین بین‌المللی به این رژیم برای حمله به غزه چراغ سبز نشان داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار