در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

جشنواره‌ای که با ارفاق نمره قبولی را گرفت

در این گزارش مروری بر کم و کیف سی و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان خواهیم داشت.

جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان یکی از پر اهمیت‌ترین جشنواره‌های کشور است که هرساله فیلمسازان با تجربه و با سابقه‌ای در آن شرکت می‌کنند. این جشنواره از سال ۱۳۶۱ تا کنون ۳۵ دوره خود را برگزار کرده است. 

سی و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان به دبیری مجید زین العابدین در شهر اصفهان برگزار شد. زین العابدین که تنها ۲ ماه مانده به جشنواره مسئولیت دبیری دوره سی و پنجم جشنواره را قبول کرد و با توجه به مدت کوتاهی که فرصت برای ساماندهی و برنامه ریزی داشت می‌شود با ارفاق نمره قبولی را به او داد.

البته نقد‌های تند و گا‌ها به حقی هم درباره جشنواره فیلم کودک و نوجوان به اشتراک گذاشته شد، اما باید در نظر گرفت که دبیر جشنواره تنها ۲ ماه مانده به برگزاری جشنواره حکم گرفت، پس می‌توان گفت قابل پیش بینی بود که برگزاری این دوره از جشنواره با کاستی‌هایی هم همراه باشد.

جشنواره سی و پنجم فیلم کودک و نوجوان

بر اساس گفته‌ها افتتاحیه جشنواره سی و پنجم با تاخیر همراه بوده و کیفیت برگزاری خوبی نداشته است، اما در طول برگزاری جشنواره برخی از این مسائل حل شدند.

 در گفتگو‌هایی که با داوران کودک این دوره از جشنواره داشتم از کیفیت آثار کودک و نوجوان نسبتا راضی بودند، اما از مناسب نبودن برخی از آثار هم صحبت کردند به طوریکه فیلم سینمایی هوک را مناسب کودک و نوجوان نمی‌دانستند.

فیلم کودک و نوجوان

درباره کیفیت سالن‌های سینمایی اصفهان می‌توان گفت برخی از سالن‌ها کیفیت صدای خوبی داشتند، اما از تصویر با کیفیت محروم بودند، برخی از سالن‌ها صندلی‌های نامناسب نیمکت مانند داشتند که مناسب مخاطب کودک و نوجوان برای نشستن یک ساعته در این سالن‌ها نبود.

 

سینمای اصفهان

 

از دیگر مسائل قابل توجه جشنواره سی و پنجم، زیبایی بصری سینما‌ها و فضای شهر بود، از این جهت که فضای بیرونی شهر و سینما با پوستر‌های مناسب تزئین شده و تقریبا در تمام محوطه شهر پوستر و پرچم‌های جشنواره نمایان بود، همچنین دیوار‌های داخلی محوطه سینما، سالن‌های سینمایی هم با انواع پوستر‌ها تزئین شده بود که باعث میشد اغلب مردم اصفهان از این جشنواره اطلاع داشته باشند و بی‌خبر نباشند.

همچنین در مراسم اختتامیه روند برنامه ریزی خوب و دقیق تیم اجرایی به خوبی نمایان بود، به طوریکه مراسم اختتامیه راس ساعت ۱۹:۰۵ شروع و در ساعت ۲۲:۰۰ تمام شد؛ این درحالی است که بسیاری از مراسم‌های سینمایی اغلب تا ۱۲ بامداد ادامه دارند.

در شب اختتامیه جشنواره سی و پنجم محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور اعلام کرد که مسئولیت دبیری جشنواره سی و ششم فیلم کودک و نوجوان با مجید زین العابدین مدیر بنیاد سینمایی فارابی است. حال باید منتظر برنامه ریزی‌های مناسب دبیر و تیم اجرایی جشنواره جشنواره سی و ششم فیلم کودک و نوجوان برای سال آینده باشیم‌ و ببینیم آیا حجم تولیدات با کیفیت آثار کودک و نوجوان ارتقاء یافته است یا خیر.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار