فرصت دو ماهه دستگاه قضایی آذربایجان غربی برای تعیین تکلیف خودرو‌های توقیفی

دستگاه قضایی آذربایجان غربی به صاحبان خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌های استان ۲ ماه مهلت داد تا این اقلام را تعیین تکلیف کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی روز شنبه در جلسه تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی توقیفی در پارکینگ‌های آذربایجان غربی افزود: صاحبان خودرو‌ها باید در اسرع وقت برای تعیین تکلیف وسیله نقلیه خود به مجموعه‌های انتظامی و پارکینگ‌های تحت نظارت بنیاد تعاون انتظامی مراجعه کنند چرا که تمهیدات خوبی در نظر گرفته شده است.

ناصر عتباتی درخصوص این تمهیدات اظهار کرد: آن دسته از وسایل نقلیه که مشکل قضایی ندارد و در راستای اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی توقیف شده، با یک روند تعیین تکلیف و رفع توقیف می‌شوند.

وی اضافه کرد: اگر مالکان این وسایل نقلیه مراجعه نکنند، این خودرو‌ها رسوبی، رهاشده و متروکه تلقی شده و با توجه به مصوبات و بخشنامه رییس قوه قضائیه نسبت به تعیین تکلیف این اموال با کارشناسی و ارزیابی و فروش با کسر هزینه‌های قانونی اقدام خواهد شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: تاکنون ۱۴ هزار انواع خودرو و موتورسیکلت در استان تعیین تکلیف شده و ۶ هزار وسیله نقلیه هم در جریان رسیدگی قضایی است.

عتباتی گفت: ضابطان قضایی در توقیف وسایل نقلیه با رعایت قوانین و مقررات و دستورالعمل رییس قوه قضائیه به صورت قاعده‌مند عمل کنند، زیرا این خودرو‌ها یا بیت المال هستند یا حق الناس که در هردو، مسوولیت داریم و باید نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها اقدام کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال، تمامی پارکینگ‌های سطح استان از حیث وضعیت خودرو‌های رسوبی، متروکه و توقیفی به روز رسانی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.