بیش از ۷۰ درصد مردم تفتان در روستا زندگی می‌کنند

فرماندار تفتان گفت: بیش از ۷۰ درصد از جمعیت این شهرستان در مناطق روستایی و عشایری سکونت دارند.

علیرضا شهنوازان گفت: ساکنان نقاط روستایی از سرمایه‌های ارزشمند جامعه هستند، زیرا در تولید و تأمین نیاز‌های سایر اقشار نقش آفرینی موثری دارند.

وی افزود: تفتان و نقاط حاشیه‌ای و مناطقی مانند گوهرکوه، چاه احمد و ... ظرفیت‌های برجسته‌ای در تولید محصولات کشاورزی، دامداری، پرورش زنبور عسل، ماهی، گردشگری و معادن دارند و همه ساله نیاز‌های اکثر مردم شهرستان و بخش وسیعی از نیاز‌های مردم سیستان و بلوچستان و کشور را تأمین می‌کنند.

فرماندار تفتان ادامه داد: مردم گوهرکوه در تولید پسته، گندم، جو، ذرت، یونجه، پرورش دام‌های سبک و سنگین و مردم تفتان در کاشت و تولید محصولات باغی و مردم دیگر مناطق نیز در پرورش ماهی و انواع محصولات باغی، زراعی و صنایع دستی نقش مهمی در رونق بازار منطقه و سیستان و بلوچستان داشته‌اند و هم اکنون نیز در صادرات پسته با برند‌های منطقه نقش آفرینی موثری دارند.

وی گفت: شرکت کشت و صنعت گوهرکوه و تمپ باید بیش از پیش به فکر تولید، اشتغال و حمایت از مردم منطقه باشد و عرصه تولید و تحقق شعار سال باید جهادی در صحنه حضور پیدا کند.

شهنوازان اظهار کرد: در روز‌های اخیر علاوه بر برپایی رقابت ورزش‌های بومی و محلی بخشی از توانمندی‌های منطقه با همراهی و مشارکت مردم به نمایش درآمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار