معاون وزیر نیرو:

سد عمارت در مهار سیلاب‌ها نقش تأثیرگذار داشته است

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: احداث سد عمارت با جانمایی مناسب در مهار سیلاب‌‎های فصلی بسیار نقش آفرین بوده است.

محمد جوانبخت در سفر به استان اردبیل و در جریان بازدید از آخرین وضعیت سد عمارت در منطقه انگوت اظهار کرد: با تلاش انجام شده آب منطقه‌ای استان پیشرفت سد عمارت را به بیش از ۹۸ درصد رسانده و با تکمیل کار‌های جزئی این پروژه آماده بهره‌برداری خواهد شد.

او تصریح کرد: این سد با حجم مخزن ۱۸۲ میلیون متر مکعب بزرگترین سد خاکی استان اردبیل است که با بهره‌برداری کامل و اجرای پایاب آن امکان آبیاری بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی دره‌رود تا ارس و محدوده شهرستان‌های انگوت، اصلاندوز و گرمی وجود دارد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: شرایط مناسبی را در تکمیل این سد شاهد هستیم به طوری که با اختصاص منابع ملی از محل صندوق توسعه انتظار می‌رود این سد هر چه سریعتر در حوزه‌های مختلف تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

جوانبخت مهمترین مزیت احداث این سد را مهار سیلاب‌های فصلی و آب‌های جاری منطقه عنوان کرد و افزود: سد عمارت شرایط مناسبی را در تأمین آب کشاورزی و شرب شهر‌های مختلف به همراه خواهد داشت و وزارت نیرو مصمم است تا چنین طرح‌های نیمه‌تمام و آماده بهره‌برداری را به سرعت تکمیل و زمینه استفاده اهالی را از این ظرفیت فراهم کند.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: وزارت نیرو تأمین آب شرب را با اولویت در شهر‌ها و روستا‌ها هدف‌گذاری کرده تا به رغم تخصیص محدود اعتبارات و منابع زمینه بهره‌برداری این طرح‌ها به شکل کامل به وجود آید.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اضافه کرد: ما از ردیف‌های اعتباری ملی و منابع پیش‌بینی شده در ابعاد مختلف استفاده می‌کنیم تا طرح‌های آب و فاضلاب شهر‌های مختلف به سرانجام رسیده و ساکنان روستا‌ها نیز از آب پایدار استفاده کنند.

در این بازدید مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل نیز بیان کرد: برای احداث این سد پنج هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

علی حیدری اناری در ادامه سخنان خود یادآور شد: ابنیه سد و سازه‌های فنی آن به انجام رسیده و ما قابلیت تنظیم ۱۱۸ میلیون متر مکعب آب را در این سد خاکی در بهترین شرایط شاهد خواهیم بوداو تصریح کرد: در کنار آبگیری کامل سد و تأمین آب اراضی پایین دست، تملک زمین‌های مورد نظر و خرید آن تا ۷۰ درصد انجام شده و سایر اقدامات نیز برای بهره‌برداری کامل این پروژه در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.