در هر ساعت از حمله اسرائیل به غزه، ۱۴ فلسطینی شهید می‌شوند

دیده‌بان حقوق بشری اروپا- مدیترانه خبر داد در هر ساعت از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه حداقل ۱۴ فلسطینی شهید می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری سمانیوز، دیده بان حقوق بشری اروپا - مدیترانه می‌افزاید، حملات هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل به نوار غزه، این منطقه از فلسطین را به جهنمی شبیه کرد که شرایط دشواری دارد و بدون هیچگونه خدمات اساسی مورد نیاز زندگی، فقط بوی مرگ وخون از آن به مشام می‌رسد.

این مرکز در گزارش خود با اشاره به تحولات هشتمین روز آغاز عملیات شمشیر‌های آهنین علیه نوار غزه افزود، در هر ساعت از حمله اسرائیل به نوار غزه، دست کم ۱۴ فلسطین کشته می‌شوند. در عملیات اسرائیل علیه نوار غزه تاکنون بیش از ۶۰۰۰ بمب در این منطقه پرجمعیت فرود آمده است. غیر نظامیان در نوار غزه بی پناه هستند و در شرایطی غیر انسانی و سخت، بدون داشتن خدماتی، چون برق، آب، ‏ مخابرات و اینترنت و در سایه وضعیت خطرناک امنیت غذایی، فقط به کام مرگ می‌روند.

بر اساس گزارش این مرکز با افزایش حملات هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل، برخی از محله‌های نوار غزه به کلی ویران شد، دست کم ۸۲ خانواده ۵ نفر از اعضای خود را از دست داده اند. ۲۶۵۰ بنای مسکونی ویران و ۷۰ هزار واحد مسکونی به صورت کلی و جزئی آسیب دید، ۶۵ اداره دولتی، ۷۱ مدرسه، ۱۴۵ مرکز صنعتی، ۸۱ مرکز رسانه‌ای و ۱۸ مسجد ویران شده اند. ده‌ها مسجد و معابد تاریخی آسیب دیدند. بیش از ۸۲۰ هزار نفر از ساکنان غزه با فرار از خانه هایشان، در مدارس، اردوگاه‌های زیر نظر سازمان ملل متحد و منازل نزدیکانشان اسکان گزیدند، حتی با توجه به نبودن پناهگاه امن، ده‌ها هزار آواره به بیمارستان‌ها پناه برده اند تا شاید از حملات در امان بمانند.

در این زمینه خبر داده شد بیش از ۳۵ هزار نفر به مجتمع درمانی شفا در غزه پناه برده اند. در شرایطی که اسرائیل هشدار داد ساکنان غزه منازل خود را در شمال ترک و به سمت جنوب کوچ کنند، اما با حمله هوایی عصر جمعه به خودرو‌های حامل آوارگان، ۷۳ نفر را کشتند و بیش از ۱۳۰ نفر را زخمی کردند.

دیده بان حقوق بشری اروپا- مدیترانه با محکوم کردن کوچ اجباری فلسطینیان، این روند را نقض آشکار ماده ۴۹ معاهده چهارم ژنو خواند و خواستار مداخله فوری جامعه بین الملل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۴:۳۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۲
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

تهدید مراکز پزشکی نقض آشکار قوانین بین‌الملل است
آمریکا جنایتکار جنایت‌های اسرائیل جنایتکار در غزه است.
اروپا جنایتکار جنایت‌های اسرائیل جنایتکار در غزه است.
انگلیس جنایتکار جنایت‌های اسرائیل جنایتکار در غزه است.
فرانسه جنایتکار جنایت‌های اسرائیل جنایتکار در غزه است.
آلمان جنایتکار جنایت‌های اسرائیل جنایتکار در غزه است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۴:۲۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۲
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
جنگ اسرائیل جنایتکار با حماس نیست و در این مدت 9 روز هم برای مردم دنیا ثابت شده است.
اسرائیل جنایتکار در این مدت 9 روز 100 درصد فقط زنان و کودکان مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه را بمباران و قتل عام کرده است و هنوز هم بمباران و قتل عام می کند.
آخرین اخبار