اختصاص ۵۵ هزار میلیارد ریال برای توسعه جاده‌های چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم توسعه راه‌های ارتباطی استان گفت: همزمان با فعالیت دولت سیزدهم و در سه سال اخیر ۵۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از ردیف‌های مختلف بودجه‌ای برای توسعه و ایمن‌سازی جاده‌های این استان اختصاص داده شد.

غلامعلی حیدری در شورای راهبری تصادفات چهارمحال و بختیاری که با حضور سردار حسن مؤمنی رییس پلیس‌راه کشور برگزار شد، اظهار کرد: از این مبلغ ۳۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارت سفر رییس‌جمهور به استان تصویب شد که تاکنون ۷۰ درصد آن برابر ۲۰ هزار میلیارد ریال جذب شده است.

وی افزود: همچنین ۲۰ هزار میلیارد ریال برای تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری از راه‌آهن چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت که تاکنون سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص پیدا کرد.

حیدری تصریح کرد: چهار خطه شدن تمامی جاده‌های چهارمحال و بختیاری منتهی به استان‌های دیگر و راه‌های ارتباطی مراکز شهرستان‌ها به‌عنوان نقشه راه توسعه جاده‌های این استان به‌شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: همزمان با توسعه جاده‌های استان باید استقرار نیرو‌های پلیس، هلال‌احمر، اورژانس، راهداری به‌همراه نصب دوربین‌ها و تامین تجهیزات مورد نیاز در اولویت قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش برف سنگین سال گذشته در نقاط مختلف استان اظهار داشت: زمستان سال گذشته، گردنه گوشنگلی در محور ارتباط بروجن به لردگان به خوزستان مسدود و پنج هزار خودرو در آن گرفتار شدند که با کمک نیرو‌های امدادی، بسیج و مردم از بروز تلفات جانی جلوگیری شد.

حیدری با اشاره به انجام عملیات اجرایی ایمن‌سازی گردنه گوشنگلی گفت: روزانه افزون‌بر ۳۵ هزار دستگاه انواع خودرو از جاده بروجن به لردگان به خوزستان در مسیر ارتابطی استان‌های فلات مرکزی ایران به بنادر جنوب‌غرب و جنوب کشور تردد می‌کنند.

وی با اشاره به کوهستانی بودن ۸۵ درصد وسعت چهارمحال و بختیاری افزود: برگزاری مستمر نشست‌های استانی و شهرستانی شورای راهبری تصادفات و اجرای مصوبات آن نقش موثری در کاهش تصادفات جاده‌ای و ارتقای ایمنی جاده‌ها دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری حضور میدانی و بازدید فرمانداران از طرح‌های مرتبط با جاده‌ها را ضروری اعلام و تصریح کرد: برای تعریض و شانه‌سازی جاده‌های استان از توان پیمانکاران بهره‌گیری شود.

وی یادآور شد: پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری و اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نسبت به تولید محتوای مرتبط با فرهنگ‌سازی برای کاهش تصادفات اقدام و رسانه‌های گروهی به‌منظور انتشار گسترده آن همکاری کنند.

حیدری اظهار داشت: نصب دوربین‌های کنترل سرعت و رفع نقاط حادثه‌خیر در جاده‌های استان، راه‌اندازی ایستگاه ایست و بازرسی در جاده بروجن به لردگان به خوزستان، ارتقای آنتن‌دهی تلفن‌همراه، و افزایش استقرار نیرو‌های امدادی و راهداری در جاده‌ها با سرعت پیگیری و انجام شود.

وی گفت: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری یک گروه با عضویت نمایندگان اورژانس، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، دادگستری، مخابرات، ارتباطات و فناوری اطلاعات، جمعیت هلال‌احور و پلیس‌راه تشکیل دهد و نسبت به بازدید از وضعیت جاده‌های استان اقدام کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از سردار حسن مؤمنی رییس پلیس‌راه کشور درخواست می‌شود تا برای تقویت پلیس راه استان نسبت به افزایش خودرو، نیروی انسانی و تجهیزات توجه ویژه داشته باشد.

وی افزود: اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تکمیل جاده‌های در دست ساخت استان به‌ویژه در قطعه شمس‌آباد به خراجی به شلمزار را تسریع کند.

حیدری تصریح کرد: نصب دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌های چهارمحال و بختیاری از سوی پلیس‌راه و اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با هدف کاهش در تصادفات سرعت یابد.

برچسب ها: پلیس راه ، احداث راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار