همکاری منطقه آزاد قشم با روسیه با هدف توسعه طرح های اقتصادی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: آمادگی لازم برای همکاری با شرکت‌های روسی برای ساخت و توسعه طرح‌های این منطقه وجود دارد.

 عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در نشست تصویری با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه برای بررسی راهکار‌های ارتقای مراودات اقتصادی با اعلام آمادگی برای همکاری با شرکت‌های روسی گفت: شرایط حضور روس‌ها در توسعه طرح‌های بندری، عمرانی و شیلاتی، افزایش تبادلات در حوزه گردشگری، برقراری خطوط هوایی بین قشم و روسیه به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در دست بررسی است.

وی گفت: جزیره قشم ظرفیت زیادی برای دستیابی به توسعه اقتصادی دارد و افزایش مراودات بین المللی برای دستیابی به این هدف در دستورکار است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: آمادگی لازم برای همکاری با بانک‌های روسیه و راه اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در منطقه آزاد نیز وجود دارد که نیازمند کمک سفیر ایران در روسیه است.

پیغامی افزود: امکان سنجی برقراری خطوط پروازی بین مسکو- تهران- قشم، و سوچی- تهران- قشم از دیگر پیشنهاد‌هایی است که روس‌ها از آن استقبال کرده اند.

او با اشاره به سفر هیئتی از استان کراسنودار روسیه به جزیره قشم گفت: مذاکرات اولیه برای انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری و برقراری ارتباط خواهرخواندگی قشم و شهر سوچی صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سفارت ایران در کشور روسیه می‌تواند نقش موثری در زمینه معرفی جزیره زیبای قشم به شرکت‌های روسی و توانمندی‌های این جزیره در روسیه و ارائه راهکار‌های تبلیغاتی ایفا کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز در این جلسه گفت: این جزیره مکان خوبی برای افزایش سطوح ارتباطی با کشور روسیه است.

کاظم جلالی با ارائه راهکار و پیشنهاد‌های مطلوب برای افزایش مراودات گفت: منطقه آزاد قشم می‌تواند میزبان کمیسیون مشترک اقتصادی روسیه و ایران شود که این موضوع مورد استقبال مسئولان سازمان قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.