نصب المان «آرش کمانگیر» در میدان ونک تا پایان سال

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از نصب ۱۰ المان جدید در تهران تا پایان دوره ششم مدیریت شهری خبر داد.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از نصب ۱۰ المان جدید در تهران تا پایان دوره ششم مدیریت شهری خبر داد و گفت: مجسمه آرش کمانگیر به ارتفاع ۱۵ متر تا پایان سال جاری در میدان ونک نصب خواهد شد.

 مهدی پیرهادی در تشریح نصب المان‌های جدید در میادین سطح شهر تهران، گفت: در حال حاضر بیشتر تمرکز بر اساس برنامه ۴ ساله شهر تهران و همچنین برنامه کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران و سازمان زیباسازی شهر تهران به واسطه ظرفیت موجود در جنوب تهران بر المان میادین و پیاده راه‌های جنوب شهر تهران است.

وی افزود: یکی از پیاده راه‌هایی که ساماندهی آن در جنوب تهران در دستور کار قرار گرفته است؛ میدان شهر ری است که تاکنون حدود ۷۰ درصد کار آن انجام شده است. یکی از معضلات اجرای این پروژه تأسیسات شهری بود که با مذاکرات آب و فاضلاب مشکل حل شد و ظرف ماه‌های آینده این پیاده راه به بهره برداری می‌رسد.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود از ساخت و نصب ۱۰ مجسمه جدید در میادین شهر تهران تا پایان دوره فعلی مدیریت شهری خبر داد و افزود: یکی از بهترین مجسمه‌هایی که بزودی در همین راستا در میدان ونک نصب خواهد شد، مجسمه آرش کمانگیر است که توسط ایرج محمدی یکی از هنرمندان شاخص کشور در حال ساخت است.

پیرهادی تاکید کرد: این مجسمه یکی از مجسمه‌های ملی و ایرانی است که از کار‌های فاخر این دوره مدیریت شهری قلمداد خواهد شد و جنس آن از برنز است و حدود ۷ متر ارتفاع آن بوده که با تیر و کمان آرش به حدود ۹ متر می‌رسد و با پایه‌ای که روی آن نصب می‌شود ارتفاع ۱۵ متری خواهد داشت که امیدواریم تا پایان سال جاری نصب شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار