بیش از ۱۶ هزار مأموریت توسط اورژانس ایرانشهر انجام شد

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: بیش از ۱۶ هزار عملیات امداد رسانی فوریت‌های پزشکی در شش ماهه اول ۱۴٠۲ در اورژانس پیش بیمارستانی این شهرستان انجام شد.

 علیرضا ایرندگانی  بیان کرد: بیش از ۱۶ هزار ماموریت در شش ماهه اول سال توسط اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر انجام شد.

وی افزود: در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴٠۲ نزدیک به بیش از ۸۳ هزار تماس با مرکز پیام اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برقرار شده است.

این مسئول ادامه داد: حدود ۱۶ هزار ماموریت منجر به امدادرسانی شده که از مجموع آن‌ها حدود ۱۲ هزار مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی و حدود ۴ هزار مربوط به حوادث ترافیکی بوده که نسبت به شش ماه گذشته بیش از ۸ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد کل ماموریت‌های ترافیکی تحت پوشش حدود ۴ هزار مورد بوده، اظهار کرد: از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح حدود ۲ هزار مورد در مناطق شهری و ۲ هزار مورد در نقاط جاده‌ای رخ داده است که نسبت به شش ماهه گذشته بیش از ۳ درصد کاهش داشته است.

ایرندگانی اضافه کرد: در ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴٠۲ به بیش از ۳۹ هزار مددجو خدمات فوریت‌های پزشکی ارائه شده که از این تعداد بیش از ۱۱ هزار مددجو مربوط به حوادث ترافیکی و بیش از ۲۷ هزار مددجو مربوط به حوادث غیر ترافیکی بوده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح حوزه تحت پوشش، خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه ابتدایی امسال بالگرد‌های اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۱۶ بار به ماموریت اعزام شدند که موفق شدند ۱۸ مددجو را به مراکز درمانی منتقل کردند.

ایرندگانی با بیان اینکه هر ساله تعدادی از هموطنان بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد: متاسفانه در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴٠۲ حدود ۴٠٠ مورد فوتی گزارش شده که از این مجموع حدود ۱۳٠ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و حدود ۲۸٠ مورد مربوط به حوادث غیر ترافیکی بوده که نسبت به شش ماهه قبل بیش از ۱۷ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از ۹۲ پایگاه امدادی شامل ۲٠ پایگاه شهری، ۷٠ پایگاه جاده‌ای و ۲ پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱ دستگاه موتورلانس به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به نیازمندان خدمات فوریت‌های پزشکی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار