تزریق واکسن آنفلوانزا به گروه‌های در معرض خطر به صورت رایگان

به منظور ایجاد ایمنی در مقابل بیماری‌های تنفسی گروه‌های در معرض خطر بیماری آنفلوانزا به صورت رایگان در چهارمحال و بختیاری از واکسن بهره‌مند خواهند شد.

اصغر نوروز زاده مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: توزیع دو هزار و ۸۰۰ دز واکسن آنفلوانزا در بخش دولتی آغاز شد که به صورت رایگان در اختیار جامعه خطر قرار خواهد گرفت.

وی افزود: واکسن آنفلوانزا ایرانی برای کارکنان شاغل در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های تشخیصی و تحقیقاتی، کارکنان شاغل در درمانگاه‌ها و کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی، دانشجویان گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی که در فصل سرد سال وارد بخش‌های بیمارستان می‌شوند و کارکنان شاغل در نظام بهداشتی توزیع خواهد شد.

نوروز زاده اضافه کرد: کارکنان شاغل در پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی و سازمان دامپزشکی و سازمان حفاظت محیط‌زیست، کارکنان نیرو‌های نظامی انتظامی و حفاظتی شاغل در بخش‌های ارائه خدمات بهداشتی درمانی، بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی، گروه‌های پرخطر در جامعه ایثارگران و جانبازان، کارکنان و سالمندان ساکن در مراکز نگهداری سالمندان، زنان باردار و مادران تا دو هفته پس از زایمان می‌توانند از واکسن رایگان ایرانی بهره‌مندشوند.


بیشتر بخوانید


به گفته وی، سایر گروه‌های پرخطر از طریق بخش خصوصی و داروخانه‌ها واکسن آنفلوآنزا را دریافت کند.

نوروز زاده ادامه داد: بیماری آنفلوانزا یک عفونت حاد تنفسی است که سالیانه پنج تا ۱۵ درصد از جمعیت را آلوده می‌کند و به سه نوع ویروس آنفلوآنزا به نام‌های آ. ب. ث تقسیم‌بندی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار