آماده‌باش ۴۵۰ نیروی راهداری برای پاییز و زمستان

سرپرست معاونت راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از آماده‌باش ۴۵۰ نیروی راهداری چهارمحال و بختیاری در مواجهه با بارش‌ها خبر داد.

امین قوامی گفت: مدیریت راهداری زمستانی و ایجاد ترددی روان در این فصل یکی از وظایف اصلی است که از ۱۴ آبان ماه تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ با پشتیبانی پلیس‌راه، هلال احمر و پرسنل راهداری انجام می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون ۴۲ اکیپ مستقر در مرکز شهرستان‌ها، راهداری‌ها و راهدارخانه‌های واقع در گردنه‌های صعب‌العبور برف‌گیر با امکاناتی مشتمل بر ۴۵۰ نفر نیروی انسانی و ۲۹۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین، سنگین و تراکتور برف‌روب آماده خدمت‌رسانی هستند.


بیشتر بخوانید


سرپرست معاونت راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: راهداران عهده‌دار حفظ و نگهداری، پشتیبانی و بازگشایی ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و دو هزار و ۳۸۸ کیلومتر راه روستایی و در مجموع سه هزار و ۷۷۲ کیلومتر کل راه‌های استان به منظور تسهیل در امر تردد روان جهت ناوگان حمل و نقل جاده‌های درون و برون استانی هستند.

وی ادامه داد: این امر توسط ۴۲ اکیپ مستقر در مرکز شهرستان‌ها، راهداری‌ها و راهدارخانه‌های واقع در گردنه‌های صعب‌العبور برف‌گیر با امکاناتی مشتمل بر ۴۵۰ نفر نیروی انسانی و ۲۹۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه سنگین، سنگین و تراکتور برف‌روب انجام می‌شود.

قوامی با توجه به آغاز اولین بارش از شب گذشته که به صورت باران همه محور‌های استان را درگیر کرده است، گفت: تردد در محور‌ها روان و به صورت عادی در حال انجام است، اما رانندگان در گردنه‌ها با رعایت نکات ایمنی از جمله سرعت مطمئنه از وقوع تصادف و اتفاقات ناگوار جلوگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار