زمین‌های دولتی برای راه‌اندازی منطقه آزاد در گرمی فراهم است

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی گفت: زمین‌های دولتی و ملی برای راه‌اندازی منطقه آزاد از گرمی مهیا شده است.

ولی اسماعیلی گفت: یک هزار و ۲۰۰ هکتار زمین مرغوب ملی در شهرستان گرمی برای راه اندازی منطقه آزاد پیش بینی شده که دارای سند تک برگ و بهره مندی از امتیاز زیرساختی برای راه اندازی منطقه آزاد در استان اردبیل است.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی افزود: این شهرستان به نسبت سایر مناطق مطرح شده از اولویت راه اندازی منطقه ازاد برخوردار است و امیدواریم مقدمات راه اندازی منطقه آزاد در گرمی فراهم آید.

او از کلنگ زنی پروژه ریلی اردبیل به گرمی و اتصال به پارس آباد همزمان با سفر رئیس جمهور خبر داد و گفت: این پروژه دارای ردیف ملی است و با اجرای آن شهرستان گرمی از بن بست خارج شده و امکان اتصال این خط ریلی به آذربایجان و اوراسیا فراهم می‌آید.

اسماعیلی در مورد پرداخت مطالبات گندمکاران افزود: دولت وعده داده تا آخر مهرماه این مطالبات پرداخت شود و گندمکاران گرمی نیز منتظر تحقق وعده دولت هستند.

او با اشاره به خسارت سیل و کاهش ۸۵ درصدی تولید گندم در گرمی و انگوت تصریح کرد: برخی از کشاورزان حتی در خرید بذر برای کشت و زرع با دغدغه‌های جدی روبرو هستند که امیدواریم تسهیلات کم بهره وعده داده شده مسئولان زمینه این امر فراهم شود.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند در پرداخت خسارت به باغداران و زارعان منطقه قصور و کوتاهی شده است اما ساخت و بهسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل با سرعت در حال انجام است تا در فصل سرما روستاییان و ساکنان مناطق شهری دچار مشکل نشوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.