لزوم تدوین نقشه راه عملیاتی برای توسعه بخش تعاون

استاندار کرمانشاه بر لزوم تدوین نقشه راه عملیاتی برای توسعه بخش تعاون استان تاکید کرد.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در اولین جلسه شورای توسعه بخش تعاون کرمانشاه با اشاره به تصمیم دولت سیزدهم مبنی بر توسعه بخش تعاون و تدوین سند توسعه‌ای در این خصوص، گفت : برای اینکه سند توسعه تعاون در کرمانشاه دقیق اجرایی شود و به صورت یک نوشته باقی نماند، باید لایه دوم یا پیوست عملیاتی برای آن در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه این پیوست باید مانند یک نقشه راه برای بخش تعاون استان باشد و افق‌ها و درصد‌ها بر اساس یک برنامه گام به گام در آن مشخص شود، یادآور شد: با توجه به اینکه نزدیک به ۱۹ دستگاه در تحقق سند توسعه تعاون نقش دارند، لازم است سهم و نقش هر بخش به صورت کامل و شفاف مشخص شود و قابل پیگیری باشد.

استاندار کرمانشاه معتقد است، سند عملیاتی توسعه تعاون باید قابل رصد و پیگیری باشد و هیچ بخشی از آن مورد غفلت قرار نگیرد.

صحرایی با بیان اینکه در کنار سند توسعه تعاون نباید از رسیدگی موردی و مصداقی به مشکلات تعاونی‌ها در زمینه‌های مختلف بهداشتی، کشاورزی، صنعتی، گردشگری و … غافل شویم، تاکید کرد: جلسات شورای تعاون باید به فاصله کوتاه برگزار شود و علاوه بر رصد سند توسعه تعاون، به مشکلات مصداقی تعاونی‌ها  پرداخته شود.

استاندار کرمانشاه سپس از روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه یاد کرد و افزود: همان آمار‌هایی که مرکز آمار به عنوان مرجع رسمی به ما اعلام می‌کرد که نرخ بیکاری بالایی داریم، اکنون به ما می‌گوید که نرخ بیکاری کرمانشاه آرام آرام در حال تغییر است.

صحرایی کاهش بیکاری استان را حاصل الطاف الهی و تلاش جمعی دانست و خاطرنشان کرد: البته نباید به این آمار‌ها قانع شویم، زیرا کرمانشاه تا رسیدن یه استانی فعال در زمینه اشتغال مفید، مولد و پایدار هنوز فاصله دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.