کمتر از ۸ میلیون مترمکعب آب در سد‌ها وجود دارد

معاون حفاظت و بهره براداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: کمتر از ۸ میلیون مترمکعب آب در سد‌های مخزنی استان وجود دارد.

پورجعفر معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: سد‌های بزرگ استان زیر مجموعه وزارت نیرو است که در مجموع حجم این مخازن ۷۴ میلیون متر مکعب بوده و ۹۰ درصد از این حجم خالی بوده و کمتر از ۸ میلیون مترمکعب از حجم سد‌های استان پر است.

او با اشاره به وجود هفت سد در استان افزود: این سد‌ها شامل سد شهید پارسا در سرایان با حجم به طور کامل خالی، سد حاجی‌آباد در قاین با حجم به طور کامل خالی، سد رزه در اسدیه با حجم ذخیره ۲۲ میلیون مترمکعب تنها دارای ۵ میلیون مترمکعب آب، سد سیاهو در سربیشه با حجم ذخیره آبی به طور کامل خالی، سد فرخی در قاین ۸۰ درصد حجم آن خالی و همچنین سد‌های نهرین و سد دره در طبس می‌شود.

پورجعفر اظهار کرد: این سد‌ها مشکلی برای پیش بینی‌های بارندگی نداشته و قابلیت مهار سیلاب‌ها و رواناب‌های قابل پیش‌بینی در استان را دارد و امید است با ذخیره‌سازی آب در این سد‌ها بخشی از مشکلات کم آبی در استان مرتفع شود.

معاون حفاظت و بهره براداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی در رابطه با لایروبی بستر رودخانه‌ها گفت: در دو سال گذشته حدود هزار و ۸۰۰ هکتار مسیر رودخانه‌های اصلی از طریق شرکت آب منطقه‌ای استان با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان لایروبی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آریا بوذر دجال
۰۹:۱۳ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
از پسه هر کاری بر میام منه دشمن ??
آخرین اخبار