تشکیل تعاونی تولید کشاورزی برای باغستان سنتی قزوین

مدیرعامل سازمان باغستان‌های سنتی شهرداری قزوین گفت: تشکیل تعاونی تولید کشاورزی با محوریت سازمان جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

محمدکریم کاظم پور مدیرعامل سازمان باغستان‌های سنتی شهرداری قزوین گفت: تشکیل تعاونی تولید کشاورزی با محوریت سازمان جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گرفته تا خدمات متنوعی به باغداران ارایه شود.

کاظم پور تصریح کرد: این تعاونی برخلاف یک تعاونی معمولی که قبلا از سوی باغداران تشکیل شده بود، امکانات متنوعی از قبیل کمک‌های بلاعوض، خدمات محصولات کشاورزی و تسهیلات را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه برنامه تشکیل صندوق حمایت از باغستان سنتی به علت برخی از محدودیت‌های قانونی منتفی شد، اظهار کرد: تشکیل این صندوق از پیشنهادات استان قزوین به وزارت جهاد کشاورزی بود که به علت برخی محدودیت‌های قانونی امکان تحقق آن منتفی شد و به جای آن تشکیل تعاونی تولید کشاورزی در دستور کار قرار گرفت.

کاظم پور تاکید کرد: تشکیل تعاونی برای باغداران سنتی قزوین از مصوبات شورای باغستان استان به ریاست استاندار است که اتفاقا معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز برای دستیابی به این مهم پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

به گفته این مسئول، حدود یک هزار باغدار سنتی در باغستان سنتی قزوین به صورت مستقیم فعالیت دارند که اگر بخواهیم جمعیت افراد وابسته و غیرمستقیم به باغستان سنتی را برآورد کنیم این رقم چند برابر می‌شود که بر حمایت بیش از پیش ما برای باغستان سنتی تاکید دارد.

مدیرعامل سازمان باغستان‌های سنتی شهرداری قزوین یادآور شد: این سازمان به عنوان یک نهاد تخصصی در حوزه باغستان سنتی تمام تلاش و پیگیری خود را انجام می‌دهد تا سازمان متولی هرچه سریع‌تر به تشکیل این تعاونی اقدام کند.

گفتنی است مساحت باغستان سنتی قزوین سه هزار هکتار است که ۲ هزار و ۷۸۰ هکتار دارای ثبت میراثی و حدود ۲۰۰ هکتار آن نیز نواحی منفصل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار