مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اعلام کرد؛

هزینه کرد ۵۳ میلیاردی دولت سیزدهم برای ورزش خراسان جنوبی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بابیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴۲ پروژه ورزشی به بهره برداری رسیده است، گفت: اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها ۵۳ میلیارد تومان بوده است.

قطبی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در اولین شورای تربیت بدنی و در هفته تربیت بدنی گفت: با بهره برداری از۱۰ طرح‌ ورزشی ۲۰ هزار متر مربع به فضای ورزشی استان اضافه می‌شود. 

او  افزود: چمن مصنوعی علی آباد بیرجند و چمن مصنوعی همت آباد زیرکوه از جمله این طرح‌ها است.

قطبی گفت: اعتبار هزینه شده برای این ده طرح، ۱۶میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در استان ۳۴ هزار و ۸۵۲ ورزشکار سازمان یافته وجود دارد بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال ۹۸۸ ورزش همگانی برگزار شده که ۴۷۴ رویداد ورزشی در روستا‌ها صورت گرفته است.

او  با اشاره به اینکه هم اکنون از ۲۵۰ طرح ورزشی مورد استفاده، ۸۱ طرح در دست اقدام است عنوان کرد: بیشترین طرح‌های نیمه تمام با ۱۴ مورد در شهرستان نهبندان قرار دارد. 

قطبی اظهار کرد: سرانه فضای ورزشی ۵۳ صدم متر مربع در استان است که با سرانه ورزشی که یک متر مربع است فاصله داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی همچنین با اشاره به ۳۰ طرح ورزشی باقی مانده اولویت دار استان که حداقل ۵۰ درصد پیشرفت داشته است بیان کرد: ۲۵۰ میلیارد تومان برای این طرح‌ها اعتبار نیاز است.

او با اشاره به اینکه از این ۳۰ طرح، ده طرح بالای ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

قطبی  با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تا الان ۴۲ پروژه ورزشی را به بهره برداری رساندیم، گفت: بیش از ۵۳ میلیارد تومان برای این پروژه های افتتاح شده هزینه شده است که ۶۱ مترمربع به سرانه فضای ورزشی استان اضافه شده است.

استاندار نیز در این جلسه هم در خصوص پیشنهاد‌های شورای تربیت بدنی و ورزش استان اشاره کرد و گفت: این سند در اختیار اعضای جلسه قرار بگیرد و آخر آبان سند به تایید شورا برسد.

 قناعت با اشاره به اینکه کار سالن شمال شهر به اتمام رسیده است، اما از لحاظ نور معابر مشکل دارد افزود: باید مسئولان مربوطه جلسه‌ای درخصوص این امر تشکیل و روشنایی را تامین کنند.

او ادامه داد: استخر خوسف و سالن فردوس نیز نیازمند اعتبار شش میلیارد تومانی است که در اعتبارات آبان ماه با پرداخت این میزان امیدواریم به اتمام برسد.

از ابتدای دولت تاکنون خراسان جنوبی توانسته ۲۵۳ مدال کشوری در ورزش قهرمانی و در حوزه ورزش۱۴ مدال بین المللی کسب کند.

۲۶ مهر تا ۲ آبان هفته تربیت بدنی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
هرینه کردن در ورزش راحت هست ببینید چقدر فایده داشته ، شما میلیاردها تومن بدبد به یک تیم فوتبال همه را خرج می کنه
آخرین اخبار