بررسی راهکارهای اجرایی طرح مزرعه خورشیدی درمناطق روستایی شهرستان آق قلا

مدیر کل کمیته امداد استان گلستان گفت:راهکارهای واگذاری زمین های مستعد به مددجویان کمیته امداد برای اجرای طرح مزرعه خورشیدی بررسی شد.

بابایی  گفت:در جلسه بررسی راهکار‌های اجرایی برای اجرای طرح مزرعه خورشیدی در روستا‌های شهرستان آق قلانحوه واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های اشتغال پایدار کمیته امداد بویژه در زمینه مزرعه خورشیدی برای جامعه هدف روستایی این نهاد و نیازمندان دهک‌های ۱ تا ۵ که فاقد زمین هستند و امکان احداث نیروگاه‌های خورشیدی بر روی بام منازل آن‌ها میسر نیست بحث و گفتگو شد.

عیسی بابایی گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۳۸ طرح نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس با هدف تامین درآمد پایدار برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد گلستان با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

او افزود: در مناطق مستعد استان گلستان که تابش نورآفتاب لازم برای سرمایه گذاری در حوزه احداث نیروگاه‌های خورشیدی را دارند در ۲ بخش پنل‌های خانگی و مزرعه خورشیدی برای مددجویان تحت حمایت و نیازمندان دهک‌های ۱ تا ۵، تسهیلات اشتغال پرداخت می‌شود.

بابایی، نیروگاه‌های خورشیدی را یکی از بهترین طرح‌های اشتغال باثبات و دانش بنیان برای مددجویان معرفی کرد و ادامه داد: برای احداث نیروگاه خانگی با ظرفیت ۵ کیلووات، علاوه بر مشاوره شغلی و پرداخت تسهیلات توسط این نهاد، دوره‌های آموزشی، کامل نیروگاه‌های خورشیدی و آشنایی با تجهیزات، جزئیات نصب و نگهداری از طریق پیمانکاران به مددجویان ارائه می‌شود.

 کمیته امداد با اجرای طرح پنل‌های خورشیدی ۵ کیلو واتی بر روی سقف منازل مددجویی و عقد تفاهم نامه ۲۰ ساله با شرکت برق و خرید تضمینی برق تولیدی توسط این شرکت، گام بسیار موثری را در ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه هدف خود برداشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.